IS-återvändare

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1144151 av Geta
Svar från Geta i ämnet IS-återvändare
Skråmos barn har inga föräldrar.

IS-barnen ska hem:

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/2G...n-foras-till-sverige
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Geta.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144471 av Melody
Svar från Melody i ämnet IS-återvändare
Skråmos barn ja men övriga nej. Är de föräldralösa kan de tas hem men inte med is-förbrytare som föräldrar.
Det finns nog med kriminalitet i Sverige. Farligt att ta hem mördare och våldtäktsmän!
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144653 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IS-återvändare
Man får väl fråga barnen om de vill komma till Sverige eller stanna kvar med föräldrarna.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144655 av Geta
Svar från Geta i ämnet IS-återvändare
Problemet är om man ska ta barnen från deras föräldrar, då de inte verkar vara passande att vara föräldrar.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144697 av memphis
Svar från memphis i ämnet IS-återvändare
Det borde finnas något som hette " du har förbrukat ditt medborgarskap", om man t ex har begått krigsbrott. Såna personer vill ju ingen ha in.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144712 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet IS-återvändare
Jag tycker såna här frågor är jättesvåra men jag betraktar det praktisk och försöker väga vad implikationerna skulle vara. Hur mänsklig jag kan vara och hur mänsklig landet kan vara beror på vilka resurser vi har att hjälpa med! Klart att man vill att alla ska få det bättre men man kan inte offra för att hjälpa någon man inte har resurser till att hjälpa!

En fråga som jag tycker är spännande dock är hur man ska rehabilitera dom som vuxit upp som barnsoldater och inte har något annat bakom sig. Är det reversibelt? Rent teoretiskt dock.