Personlighetsförändring!

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1143465 av Utomjordingen
Jag var med om en trafikolycka när jag var 5 år gammal - och var troligtvis inte som alla andra barn vid min ålder. Därför tror jag hade DID (dissociativ identitetsstörning) innan schizofrenin och psykosen bröt ut när jag var 18 år gammal.

Här är en som råkade ut för en olycka och man kan läsa vad som kan hända med ens personlighet:

"”Var som att vara gift med en full tonåring”

Dubble OS-guldmedaljören James Cracknell upplevde personlighetsförändringar efter en allvarlig krasch.
Nu har hans hustru Beverly Turner valt att lämna honom.

James Cracknell blev en brittisk folkhjälte när han tog OS-guld i rodd både i Sydney 2000 och Aten 2004. Hans kändisskap blev än mer solitt när han gifte sig med tv-profilen Beverly Turner 2002.

Turner var gravid med parets tredje barn när Cracknell var med om en mc-olycka 2008. Han spelade in ett tv-program när en lastbil plötsligt körde in i hans motorcykel, och senare på sjukhuset försattes Cracknell i koma.

Lämnar efter hjärnskadan.

Som ett resultat av olyckan drabbades Cracknell av hjärnskador som var så pass allvarliga att de ledde till personlighetsförändringar.

Nu har Turner tröttnat på ”den nye James” och valt att begära skilsmässa. I en lång artikel skriven för The Times har hon förklarat sitt beslut för allmänheten.

”När James låg i koma varnade läkarna mig för personlighetsförändringarna: han skulle bli impulsiv, ohämmad, drabbas av minnesförlust, få svårt att planera och behålla tidsperspektiven. De pratade om att han skulle vara oförmögen att läsa av och visa känslor, att han inte skulle kunna kontrollera sin ilska, att han skulle skratta och gråta utan sammanhang, bete sig olämpligt, visa dåligt omdöme, inte kunna koncentrera sig, inte kunna sitta still, vara retlig och bråka hela tiden”, skriver Turner.

”De sa att det skulle vara som att vara gift med en full tonåring – och de fick rätt.”

”Varit fruktansvärda förebilder”

Enligt Turner fick läkarna rätt på varje punkt. Hjärnskadan har gjort hemmalivet delvis olidligt, menar hon.

”Vi har varit fruktansvärda förebilder för våra barn”, skriver Turner.

”Hjärnskada smittar – hela familjen drabbas och snart får alla utbrott, suckar, bråkar och slår i dörrarna.”".

"Expressen"
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1143524 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Personlighetsförändring!
Men du fick väl inga huvudskador, Utomjordingen?
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1143525 av Utomjordingen
Jo, lastbilen träffade mitt huvud så jag har ärr på huvudet! Annars, fått flera ärr efteråt också på huvudet på grund av misshandel under min uppväxt.

Under min uppväxt så tyckte "alla" att jag var omogen i mitt beteende men ingen kunde se att jag var psykisk sjuk.


Hade nog överdriven sex lust när jag var ung på grund av trafikolyckan. Har läst att en del får det efter en trafikolycka. Fick utlopp för min sexlust när det gällde psykevårdaren som jag levde tillsammans i två år och min nuvarande kvinna.

Var otroligt kärlekstörstig när jag var ung.

Blev av med min oskuld när jag var 21 år gammal som var med mitt X - psykevårdaren!
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1143698 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Personlighetsförändring!
Frontallobsskada. Läs om Phineas Fogg....
Mer
4 år 11 månader sedan #1143699 av Utomjordingen
Ok!
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1143702 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Personlighetsförändring!
Han jobbade i en gruva eller något i England. En krutlsddning brann av och ett järnspett for i väg....for in i framhuvudet på Fogg. Han blev personlighetsförändrad på ett specifikt sätt som hör ihop med frontallobsskada. Från duktig, tålmodig och omtyckt blev han arg och obehaglig. Ungefär så.

De med frontallobsdemens kan få den typen av personlighetsförändringar. Men sån är inte du utomjordingen. Du är mer en mysfarbror.

Nej han hette inte Phineas Fogg. Han hette något annat. Jag kom ihåg fel.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.