Varför så tar inte EU immigranterna ett jobb?

Mer
20 maj 2019 12:16 #1154264 av Geta
Sverige har också varit ett fattigt land, men 1842 infördes obligatorisk skolgång för svenska barn. Det har säkert hjälpt till att få Sverige på fötter.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
20 maj 2019 12:40 #1154268 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför så tar inte EU immigranterna ett jobb?

charlie2 skrev: jag gav ju bort totalt cs 10 tusen kr men de tackade inte ens

Jag ger aldrig pengar, jag ger dem vad de behöver.

Om de behöver kläder ger dem kläder har de inte några pengar nästa gång heller. Köp gärna en symaskin, gärna en gammal fotdriven då den fungerar utan ström( Vad jag tror tillverkas sådana fortfarande i Indien) då kan kvinnan sy kläder till familjen och till andra och tjäna sina egna kläder.

bistånds arbetare säger ge mikrolån till en kvinna och då får hon pengar att starta ett eget företag några meter åkermark kan hon odla till familjen sedan sälja grönsaker till andra. Just att det är kvinnan hon tänker på sina barn och hon genom ett mikrolån hon ser till att förvalta sitt pund och mycket gott kommer av det.

Jag kommer ihåg som barn andra har berättat att jag var inte gammal och satt i min mprs knä när hon satt och sydde med sin tramp symaskin. Jag satt och pekade med fingret, nålen gick rätt igenom fingret och jag ryckte ju loss fingret. Min far tog mig till en läkare med bitarna av nålen. min far sade till läkaren när läkaren grunnade på ur få loss den bit som satt i fingret far min sade pröva med en magnet.

Min far sade han tittade på far en stund sedan hämtade han en magnet och faktiskigt på den här ungen som knappt utvecklat benen i kroppen fungerade det sedan jämförde de alla bitar och kunde konstatera att allt var med.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
20 maj 2019 12:43 - 20 maj 2019 12:47 #1154271 av Geta
Hans Rosling propagerade för skolgång. Särskilt för flickor. Då föder de inte så många barn. På så sätt kan fattigdomen minska.

Malala Yousafzai, som fick Nobels fredspris har också kämpat för flickors utbildning.
Senast ändrad: 20 maj 2019 12:47 av Geta.

• charlie2
  • charlie2 Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
20 maj 2019 12:57 #1154275 av charlie2
jag tog ut totalt ca 10 tusen kr totalt under mina psykoser och gav till dem men det gör jag aldrig mera om för de tackade inte ens mig,8O :tänk

Mer
20 maj 2019 12:58 #1154276 av Geta
Tiggarna trodde nog att du var knäpp.

• charlie2
  • charlie2 Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
20 maj 2019 12:59 #1154277 av charlie2
ja förmodligen det var totalt sammanlagt det ca 10 tusen kr.
jag gjorde det under mina psykoser.

Mer
20 maj 2019 13:50 - 20 maj 2019 13:52 #1154285 av IngeF
Bygg og anlegg og serveringsbranjen og regnes ofte som de verste.
Senast ändrad: 20 maj 2019 13:52 av IngeF.

Mer
20 maj 2019 17:00 #1154342 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför så tar inte EU immigranterna ett jobb?
Framför allt kommer de som vill Jobba i Sverige från Baltstaterna och de accepterar en lägre lön och de jobbar med skitiga arbeten som inte Svenskarna vill ha. Mycket svartjobb alltså. Arbetsgivaren måste se till att de har de skydd på sig som de måste ha enligt lagen men facket borde protestera och strejka men de vill ju inte göra jobbet så de håller käft

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Sidan laddades på: 0.150 sekunder