försämra för de fattiga och förbättra för de rika är det

• liban
  • liban Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 sep 2006 22:09 #48470 av liban
det är dom rika som tjänar på alliansen vi sjuka kanske blir tvugna att tiga på gatan eller jag kanske blir krimminel igen jag tycker attt det är orättvist mot sossarna och vi fattiga att fyra partier går ihop samlar sina röster alla mot sossarna det är fusk dom har fuskat detta är inte demokrati sossarna hade flest väljare ingen hade fler väljare än sossar vi är störst sossarn det är fusk nu har vi en politik i fyra år frammåt som går ut på att försämra för de fattiga och förbättra för de rika dom som är svenskar pratar svenska utan brytning kommer från rika fammiljer klarar sig men vi som dom svaga i sammhället som har haft en svår uppväxt och är sjuka svaga invandrare svenskar ska få det sämre vi ska bli drängar och piggor åt moderaterna

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
18 sep 2006 22:31 #48472 av Nissegossen
japp! så är det...

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• liban
  • liban Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 sep 2006 23:18 #48478 av liban
ja så är det vi hojtar o vi skriker men vi når inte fram för vissa saknar öron i vårt snea land

Mer
19 sep 2006 01:32 #48481 av almost distubed
helt rätt liban

Mer
19 sep 2006 07:02 #48486 av Sylviaplath
De barn som har allt att vinna på skolreformerna är alltså de barn som har hårt pressade föräldrar (dålig ekonomi, brist på tid, bristande nätverk, sociala problem). Det är i de stökiga (ofta förorts-)skolorna ordningsbetygen gör skillnad.

Mer
19 sep 2006 07:33 #48487 av Sylviaplath
Vad ställde samhället upp med? Jo, inlåsning och en tvångsvård som gav bestående men, förutom 'glömda' undersökningar. Medicin i massor - särskilt tung medicinering inklusive diverse tunga droger som borde gjort mig till läkemedelsmissbrukare. Så, kan någon av er ovan förklara för mig vad jag (eller vi) ska skämmas över? Varför tycker ni inte att även jag ska ha några egna pengar över? Tycker ni det skulle varit bättre om jag nu fick boendestöd, fick del i gruppbostad, var helt förtidspensionerad mm? Har ni inte skäl att vara tacksamma eller åtminstone se det som hedervärt att min rehabilitering inte tagit nämnvärt resurser från ER? Och kan inte ni unna mig några pengar alls över??? Hur sjyssta är ni egentligen?

• JB
  • JB Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 sep 2006 12:00 #48492 av JB
Skrattretande sylviaplath! Du har själv råd att betala din städerska en skälig lön!

Först skolan. I ett längre perspektiv vill borgarna privatisera så mycket som möjligt i skolan. vilka gynnas av det, Jo de som kan betala för en bra skolgång! i ett kortare perspektiv kommer betyg och hårdare regler införas och tro inte detta på något sätt kommer gynna dom svaga. Nej det är en metod att redan på ett tidigt stadie skilja agnarna från vetet och få de som inte är så duktiga att känna sig ännu mindre värda. Ett sätt för skolan att veta vilka "det är mening" att satsa på. Att fånga upp svaga har aldrig varit borgarnas mål och om man ska göra det är inte betyg en bra metod, betyg skapar bara ett hårdare klimat och mer konkurrens och sämre stämning bland barnen. Elever och lärare VET själva utan betyg vilka som behöver mer hjälp och stöd! De träffas och jobbar för tusan i skolan varje dag! Betyg i ordning är bara ett sätt att sätta stämpel för livet på elever som har svårt att anpassa sig till skolgången. Ett riktigt SLAG rakt i magen på många invandrare, BOKSTAVSBARN och andra redan utsatta individer!

Vad det gäller din hjälp i hushållet, psykoterapi mm är dett givetvis något ALLA SOM behöver ska ha rätt till INTE bara de som kan betala för sig. Jag har inte ett öre över per månad efter att allt det nödvändiga är betalt. Jag har INTE RÅD att anställa någon privat. Det skall vara en uppgift för det kommunala att hjälpa mig och alla andra som behöver hjälp med hushållet och likanande! Jag haft sådan hjälp de senaste åren. Detta kommer borgarna vilja förstöra! Jag Riskerar att bli helt UTAN HJÄLP för att sådana som du och andra som har råd skall komma undan billigare! Jag vet inte vilka som styr i din kommun men man kan undra varför du tvingas anställa? vill du inte ha kommunal hjälp? är det skämmigt? inte fint nog för dig? eller kan du inte få det för att borgarna styrt där du bor? Nej! , när du skriver att du går i Terapi för 6-8 tusen i månaden brister allt för mig. Jag HAR INTE ens ÅTTA TUSEN i månaden att leva på! OCH NU HÖJS kostnaderna för MEDICIN för TERAPI och LÄKARBESÖK. Min sjukersättning SÄNKS! Sverige är ett mycket RIKT land men jag och många andra här tillhör de som ghar det allra sämst ekonomiskt. Och borgarna har nu mage att som det första dom gör gå ut och FÖRSÄMRA FÖR OSS, de allra mest utsatta! Samtidigt som dom tar bort förmögenhetsskatten och gör det hälften så dyrt att anställa redan lögavlånade pigor. Har du råd att gå i privat terapi för lika mycket pengar jag får i månaden har du nog råd att betala skatt på de tjänster de lågavlånade städerskorna utför åt dig! Nej vi får inte vara tysta! Nu måste vi för varje försämring som görs HÖGLJUDTT protestera och visa att vi INTE på något sätt ACCEPTERAR att man slår på dom som redan ligger!

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
19 sep 2006 12:28 #48493 av Nissegossen
bra sagt JB!!

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Sidan laddades på: 0.300 sekunder