Jag trodde jag kommit undan men så kom 4 Juni! Kom inte undan en skitdag ändå!

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1152216 av Lelle
Jag klarade förvisso mig undan 11 september! - jag var inte född då. Men jag slapp ändå inte undan en skitdag. För då kom nästa. Tyvärr räckte det ändå inte till för min del!

Den 4 Juni var lika dålig som 11 september. Det var massakern på Himmelska fridens torg då. Det har kallats för "Fjärde juni-incidenten" eller "Six four", precis som 11 september attackerna kallats för "Nine Eleven".

Antalet döda och skadade var i lika stor omfattning som 11 september attackerna. Den 4 juni 1989 dödades 3000 människor på Himmelska fridens torg efter att demonstrerat i 7 veckor (både åskådare och demonstranter dödades) och 7000 människor skadades. Det var militär som öppnade eld, med skarp ammunition sköt armén rakt in i obeväpnade folkmassor. Torget fick stängas efter händelsen.

i 11 september attackerna dog 3000 människor också och 6000 skadades. Det var 7000 skadade i 4 juni incidenten! Och hade lika många döda. Så 4 juni kan varit lite värre till och med än 11 september.

Jag utvecklade lite på artikeln och det gick upp för mig hur hemskt detta var!

Läs allt här:
sv.wikipedia.org/wiki/Protesterna_och_ma...mmelska_fridens_torg

sv.wikipedia.org/wiki/4_juni

Denna händelse var väldigt speciell och 4 juni har blivit stämplad.

Kom inte och säg att jag är något djävulskt. Är det någon här som kommer ihåg när detta hände ??

Jag har dock mailat sjukhuset i hopp om att de skannar in mitt födelsecertifikat och skickar det som ett foto eller PDF dokument till mig i min mail inkorg.

Jag hoppas innerligt att mitt födelsecertifikat visar att jag är född på en annan dag än 4 Juni! Hoppas!

Det kanske ändå är en annan dag. Och jag slipper 11 september och 4 juni! :)
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 10 månader sedan #1152217 av Geta
Har du en släng av schizotyp personlighetsstörning, när du tror på siffermagi?
Mer
4 år 10 månader sedan #1152218 av Lelle
Men det var 3000 döda och 7000 skadade i "Fjärde juni-incidenten". Det fanns tillochmed en källa som menade ännu fler, 10 000 döda. Så 3000 var en av de lägre uppgifterna.

Kommer du ihåg när detta hände Geta?
Mer
4 år 10 månader sedan #1152234 av Geta
Ja, jag har en bekant vars systerdotter var i Peking just då. Hon var inte långt från Himmelska fridens torg. Det var 1989.
Mer
4 år 10 månader sedan #1152284 av Maxjohan1983
Jag var i Thailand när Tsunamin hände och då blev det totalt 80,000 som dog. Det är varken bu eller bä att människor dog på dagen du fyller år. Den enda länken du har med det som hände i Peking är att du är född den dagen. Det finns ingen annan koppling. Du kan slappna av! :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln