Hur sjysst är du???

Mer
17 år 7 månader sedan #48488 av Sylviaplath
Appropå alla diskussioner om 'rika' som gynnas av alliansen. Jag uppfattar faktiskt en hel del bristande solidaritet från er som faktiskt får hjälp av samhället gentemot oss som inte får det. Varför ska ingen ha några egna pengar över?
Mer
17 år 7 månader sedan #48491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur sjysst är du???
Du ska vara glad för att du orkar och får jobba.
När man avviker på något sätt är det inte lätt att hålla sig kvar i arbetslivet i längden.
Du lyckas vända på alltihopa.
Jag är tacksam för att jag får sjukersättning och får gå på samtal.
Städningen är under all kritik men det är bara jag som har ont av det.
( Nu tillhör jag de som haft psykiska problem längst på Viska)
Var glad för att du orkar streta emot som du skriver, att bli passiviserad.
Mer
17 år 7 månader sedan #48516 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur sjysst är du???
Själv har jag periodvis inte orkat med hemmet, men jag har varit ensamstående förälder och inte haft råd med någon "piga"... boendestöd har jag inte heller fått... jag har fått kämpa själv med ordningen, och försökt skapa trivsel så gott det gått för mig själv och dottern... ibland har enda fina hörnan i hemmet varit köksbordet som fått en duk och ett litet ljus eller en blomma... med högar av tvätt, disk, och damm i resten av huset... det har tagit oerhörd kraft att röja upp i sådana lägen och få ordning på hemmet igen, speciellt efter en sjukperiod...

Se dig själv som lyckligt lottad som haft stöd av din familj (det har jag saknat) och som haft råd att köpa hushållsnära tjänster... det är långt utom räckhåll för mig än idag.... fastän jag jobbar halvtid...
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48519 av
Svar från i ämnet Hur sjysst är du???
6 till 8 tusen per månad!! jag lider med dig *sarkasm*. så mycket att spendera har inte ens min heltdisarbetande mamma!! (eftersom hon jobbar inom vården). vem tror du förresten väljer att bli institutionaliserad. din historia ör ingen snyfthistoria direkt men det är SCHYSST av dig att slänga din egen välfärd i ansiktet på oss. se dig själv som oerhört lyckligt lottad som har haft en man som ställer upp på dig under dessa perioder, många här inne har levt långa perioder som singel. nej SylviaPlath...en person som inte inser sin egen tur utan fortfarande tror sig vara illa utsatt kallas bortskämd. bara överklassen har råd med piga!!!!!!!!!!!!!
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #48522 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Hur sjysst är du???
Det är inte många som har något över i mina kretsar. Av de som är psykiskt sjuka. ofta får de pengar av sin familj för att klara sig slutet av månaden. Jag tycker du har haft det bra, på så sätt att du kunnat ordna psykoterapi åt dig själv och städning....Däremot tycker jag att det är synd att du inte fick det gratis när du bad om det. Jag tycker ALLA ska få gå i terapi, som vill. Av oss som hamnat i psykos. Sen så har ju du fördelen att faktiskt välja vem du vill gå till. Se det så istället. och var glad över att du mår så pass bra som du gör. Det är värdefullt i sig.
jag klagar inte heller över min situation. Nu mår jag så pass bra att jag orkar städa själv och gå på lite kurser som känns meningsfulla.jag har inte heller problem med min ekonomi. jag har så att jag klarar mig. dvs får det jag behöver. jag förstår inte din fråga riktigt. Du prioriterar din hälsa nu och lägger ner en stor summa pengar på det. Andra kanske reser eller köper en ny soffa. jag ser inte att du är "straffad" på något sätt...eller har jag missat någon tidigare diskussion här på forumet.
Mer
17 år 7 månader sedan #48524 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur sjysst är du???
Kan vi göra en enkät? Jag undrar hur mycket har ni att röra er med, inklusive bostadstillägg och pension och arbetsmarknads och privata försäkringar?

Min förra sambos totala inkomster ligger någonstans runt 8000 kr per månad, min egen runt 11000 i månaden, detta efter alla avdrag för skatt och annat.

Men det skall betala allt från skosnören till hyra, maten och bredband.

Att ha en årslön på banken som en Moderat politiker (Eller vilket borgarparti det var) (Ann Wibble) uttalade sig på 90-talet är en utopi!

För övrigt undrar jag? Fick hon med sig den årslönen in i himlen?

Kanske, om hon sydde till fickor i svepningen, för i originalet finns det inte!?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum