Min semester om en månad...

Mer
4 år 11 månader sedan #1153255 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Min semester om en månad...
Åh vad härligt det låter Richard. Önskar jag fick följa med :jump Har aldrig varit i Frankrike men nu är det försent att åka. Har ni bokat hotell, motell och vandrarhem eller har ni tältet med?
Mer
4 år 11 månader sedan #1153262 av Richard
Geta: Ja, det där med ebb o flod sa pappa nått om.

Cosmos: Nej vi har inte bokat nått alls, men det finns alltid bed- and breakfast". Det behöver man inte boka.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153379 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Min semester om en månad...
Hare gött! Roligt med roadtrip.

/Dave
Mer
4 år 11 månader sedan #1153414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min semester om en månad...
Låter som en väldigt intressant resa.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153419 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Min semester om en månad...
Jag hade kollat efter invasionen -44 om där är nått kvar i Normandie. Där är kanske museum?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1153440 av Nissegossen
Läste det för bara några dagar sedan då de firade 75 års dagen det finns många museer i Normandiet ang om kriget
www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/eu...agot-alldeles-extra/

Jag har för mig att på en Tiger gick åt 5st Sherman för att slå ut en Tiger
sv.wikipedia.org/wiki/M4_Sherman

En Tiger var lättast att slå ut bakifrån då där var tunnast pansar och där motorn låg

Jag gjorde ju lumpen med huvud vapnet var en pansarvärnskanon den penetrerarade varje känt pansar då. Men för oss som stred hade då 1969 16 sek att leva om vi skjutit två gånger om vi röjt oss och inte slagit ut stridsvagnen då hade vi order på att slänga oss i skydd annars var vi döda.

Vi var ju även i skövde där de hade pansarutbildning och även övningar med att bekämpa PVB ett fordon där det var soldater som i skydd i pansarvagnen där de hoppade ut stridsberedda
sv.wikipedia.org/wiki/Pansarbandvagn_301

Samt att vi var i stridsvagn S

Vi lärde oss mycket på det. De sade pga den tidens avståndsinstrument att vi var lätta att upptäcka i ett skogsbryn och få avståndet till oss pga träden.

De sade att svårast att upptäcka oss var ute på ett fält där vi skulle ligga dolda och först när vi skulle bekämpa dem dök upp med kanon och allt. På den tidens avståndsinstrument hade de svårt att avläsa avståndet därmed öka chansen att överleva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.