Tagen av polisen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153544 av Fantasio
En vakt kom fram till mig och frågade vad jag hette. Fantasio, sa jag. Sätt dig, polisen är på väg. Gäller det XXX, frågade jag. Nej, det gäller XXX. Jag fick ta av mig bälte, och skor och allt på offentlig plats. De kollade allt i min ryggsäck, under mina fotsulor. Vi går runt hörnet, sa ena polisen. Då skulle jag bli misshandlad utan vittnen, men de kollade allt igen, där fanns ett bord. De frågade om jag hade syskon och hur många. De vet ju allt ändå, bara de får personnumret. Jag ville inte åka dit för grovt vapenbrott o grovt narkotikabrott. Jag bad dem ringa XXX, de kunde förklara tablettinnehavet. Naturligtvis inget svar, det har aldrig hänt mig. Ring XXX, sa jag då. Inget svar där heller. Men de såg ju vart telefonnumren gick och valde att tro på mig. Sen minns jag inte vad de sa, men jag fick tillbaka mina saker och fick gå. Jag fick gå in på en toalett för att få på mig bältet. Mewn jag sa att jag hade blivit tagen förut utan problem. Jag måste debriefa mig. De har förstört hela min dag. Detta hände imorse. Kan man få böter på flera tusen i brevlådan?
Mer
4 år 11 månader sedan #1153547 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tagen av polisen
Menar du att detta hänt idag?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153548 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tagen av polisen
Ja, kort tid efter att jag fick tabletterna. Medicinhämtning mellan tio och tolv.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153549 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tagen av polisen
Men vad hade du gjort?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153551 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tagen av polisen
Inget brottligt. Nu framstår jag som potentiell mördare, men hade jag varit psykotisk hade jag inte suttit hemma vid datorn, då satt jag i häktet el på avdelning. Och att man alltid ska få frågan hur man mår. Jag vet ju att det betyder "du ser helrisig ut".
Mer
4 år 11 månader sedan #1153564 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tagen av polisen
Tur var det väl ändå att du inte blev satt i en cell. Men fy vad hemskt, jag förstår att du är upprörd.