Klassamhället?

• charlie2
  • charlie2 Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
10 jun 2019 20:34 #1159848 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Klassamhället?
tack nisse.8O :tänk

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
10 jun 2019 20:38 #1159849 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Klassamhället?

Recard2016 skrev: Jag brukade sitta o rista in anarki A'n o mina favorit punkband i skolbänkarna o hata skolan o bara vilja ut o spela fotboll.

Så då både jobbade du och gick i skolan samtidigt!

Mer
10 jun 2019 21:47 #1159858 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Klassamhället?
Med basinkomst hade jag haft den även om jag jobbar eller inte kan jobba. Sjukersättning riskerar jag o bli av med om ja jobbar o klarar de i 3 månader sen kraschar igen, o då säger de "nej nu har du bevisat att du KAN jobba, nu behöver du inte de här pengarna längre" o ja e fucked. Jag sa till min läkare att ja ville ut o jobba förra sommaren o han sa "akta dig jävligt noga för att säga ´jobb´till FK, de gör allt för att ta ifrån folk dess bidrag!".

Mer
11 jun 2019 15:27 #1160005 av krokus
Svar från krokus i ämnet Klassamhället?

Geta skrev: Du verkar inte följa med vad som händer i Venezuela idag. Är du alldeles tondöv, charlie2?
Det måste vara drogerna som gör att du har fastnat någonstans i historien.

www.dn.se/nyheter/varlden/fyra-miljoner-har-flytt-venezuela/

Don't wake me up, I'm winning wars inside my head.

Mer
11 jun 2019 19:27 #1160052 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Klassamhället?
Geta

Ja jag tycker många på aspergerforum är väldigt ”övertygade” i negativ bemärkelse. Fyrkantiga.

Mer
12 jun 2019 05:05 #1160086 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Klassamhället?
Jeg tror heller at jeg har blitt mer påståelig og passiv-aggressiv i senere år. Har nok med å gjøre at jeg brukte år av min liv på overbevise psykiatere og psykologer om at hjerneskade påvirker mentale funksjoner. Det virker absurd, egentlig.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
12 jun 2019 12:17 #1160159 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Klassamhället?

Recard2016 skrev: Med basinkomst hade jag haft den även om jag jobbar eller inte kan jobba. Sjukersättning riskerar jag o bli av med om ja jobbar o klarar de i 3 månader sen kraschar igen, o då säger de "nej nu har du bevisat att du KAN jobba, nu behöver du inte de här pengarna längre" o ja e fucked. Jag sa till min läkare att ja ville ut o jobba förra sommaren o han sa "akta dig jävligt noga för att säga ´jobb´till FK, de gör allt för att ta ifrån folk dess bidrag!".

Du kan jobba timmar, vet inte riktigt hur många i veckan. Själv jobbar jag 6-7 timmar i veckan utan att det påverkar min sjukersättning. Men jag har permanent ersättning, inte tillfällig. Sedan beror det på hur du vill jobba och med vad. Jag är dels ledsagare och dels kontaktman. Det är s a s "en blind leder en blind" :wink:

Mer
12 jun 2019 12:47 #1160169 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Klassamhället?
Jag tror jag får jobba 5 timmar i veckan, max 1 timme om dagen o ha sjukersättning på typ 75% kvar. Lycka till o hitta en arbetsgivare som anställer dig på de villkoren! Knappt nån mening heller för ja hinner knappt börja innan de e slut, sen lär ja inte tjäna några pengar på de heller så de lönar sig. Sen tror ja även arbetslösheten e stor här, nu e ja ingen ungdom men för några år sedan var mitt län kris-län i Europa gällande ungdomsarbetslöshet.

Jag ville ut o jobba för kanske 7 år sedan. Så AMS skickade mig till ett mycket skumt företag de hyrde. "Pretium Vita" hette de, de letade jobb till mig i 1 år, på villkoren att arbetsgivaren får betalt för o ha mig jobbandes där o slipper betala mig. De hittade inget jobb på det här året. Jag fick en socionom som typ e moderat o rasist, han tyckte jag var fullt frisk o kunde jobba (men bara med frivillig arbete så klart). Slutligen gjorde de mig till först "dataexpert" på sitt eget sketna företag, jag gjorde test för folk som inte kunde nåt om data i kanske 1 vecka, 10 minuter i veckan tog de. Sen gjorde de mig till vaktmästare på sitt eget företag. Bara det att de redan hade en vaktmästare så ja gjorde bara hans jobb gratis. Sen efter 2 veckor tyckte varken jag eller dom det var nån mening o vi avslutade de.

Jag ville ut o jobba för o träffa en tjej o kompisar, men ja jobbade liksom ute i ett industriområde i ingenstans.

Sidan laddades på: 0.523 sekunder