Jag är fortfarande 24 år! Jag blir 25 den 11 september!

Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1161925 av Lelle
När jag hälsade på min pappa i hembyn för första gången i augusti 2014 så bodde även mamman till pappan hos honom. Det vill säga min farmor. Jag träffade farmor då. Farmor bodde hos pappa i hans hus. Jag har bild på farmor.

Men farmor dog tyvärr förra året i 87 års ålder.

Idag frågade jag en person från byn som känner en person som kände farmor. Farmor visste när jag var född därför första månaden efter jag föddes försökte hon ta hand om mig - hon misslyckades och det slutade med att farmor lämnade bort mig till barnhem. Men första månaden var jag med farmor.

Personen som kände farmor har sagt till personen i byn som jag haft kontakt med att hon vet att mitt födelsedatum var den elfte i nionde! Hon säger att hon vet det efter att ha känt farmor. Det är alltså 11 september. Källan är alltså en person i hembyn som kände farmor. De har uppgett elfte i nionde och år 1994.

Men kanske att man ändå inte kan vara helt säker?? Det bästa hade kanske varit att få höra farmors egna ord- men det går inte. För farmor dog som sagt förra året. Hon var dock den enda som visste när jag föddes.

Biologiska fadern har inte behållit sinnet - han har inte direkt koll på när mitt födelsedatum var. Han vet inte. Och det är pågrund av alkoholproblem.

Men detta är nog så långt jag kan komma. Så jag får nog ändå utgå från 11 september 1994.

Synd att farmor hann dö...


Jag har foto på farmor från när jag träffade henne. Hon var så fin. Och jag är så glad över att jag åtminstone hann träffa henne innan hon dog!

unsprezece septembrie. Det betyder "11 september" på rumänska
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1161937 av Geta
Din farmor uppnådde en hög ålder. Livet i Rumänien har säkert inte varit lätt för många tidigare.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162104 av Admin1
Varför är födelsedatumet så viktigt för dig? Några månader hit eller dit spelar väl ingen roll.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1162107 av Lelle
Det är klart att det är viktigt. Dels är detta för att jag vill kunna veta hur gammal jag var när jag första gången insjuknade i Schizofreni...

Det är 11 september! :cry: :cry: :cry: :dans :jump
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162109 av Lelle
Men nu vet jag att jag var 18 år och 4 månader när jag insjuknade i psykos första gången. Men det var väl mest därför jag ville veta mitt exakta födelsedatum - för att veta hur gammal jag var när jag fick Schizofreni...
Mer
4 år 9 månader sedan #1162110 av Lelle
Och jag var 2 år och 16 dagar när jag kom till Sverige.