Hur lång tid har ni varit utan mat?

Mer
4 år 9 månader sedan #1165850 av Nissegossen
Man känner det själv äter man inte känner man kyla och då vet man att man behöver äta. Brukar kalla det för kroppskaminen som går igång efter man ätit, så fryser man behöver man äta, därför i det läget soppa är det som är lättast att gör en varm här kommer förrätt och huvudmål in i bilden.
Det krävs mer mat om man te x sover där det är kallt då är det ett måste med mat som gör en varm har man mat tål man mer kyla

Så vid kallt klimat är det viktigt att äta den mat som finns att äta i kallt klimat
För oss i det här landet traditionell mat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1315409 av Nobel
Har haft turen att växa upp i ett hem där det alltid fanns mat på bordet. Och så är det även idag
Mer
3 år 3 månader sedan #1315418 av Geta
När jag var barn fanns det alltid mat. Ingen lyxmat som biff eller liknande. På 1970-talet fastade jag med hjälp av fastepaket från Hälsokost. Gick rakt in i psykos. Inget att rekommendera.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315422 av Cosmos
I mitt förädrahem fanns det alltid mat, husmanskost. Som vuxen har jag varit utan mat i perioder men alltid lyckats lösa det genom Kajsa Varg-metoden. "Man tager vad man haver". Ris, lök och soja är bra mat. När riset är slut får det bli något annat till löken, kålrötter och potatis om man har det. Om detta också är slut krävs nödåtgärder som att gå till affären och smyga ner lite köttfärs. Dock inget att rekommendera. Bara om man vet att ingen inkomst finns för närvarande och någon vecka därefter.

Som mest har jag gått utan mat i tre dagar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315426 av hans52
Sommaren 94 var jag utan mat och pengar i tre dagar kände mig desperat.
Fick rådet att gå till frälsnings armen väl där så mötte jag en äldre soldat.
Jag sa som det var och han sa till mig att jag kunde sitta ner och vänta på honom.
När han kom tillbaka hade han en stor kasse med mat med sig.
Han räckte över den till mig och jag blev innerligt tacksam.
Den dagen satte jag mig på en strand jag och min kasse och åt.
Det var bla dom godaste köttbullarna jag ätit.
Nu när jag möter frälsis med bössa så ger jag alltid pengar.
Jag vet att det går till bra saker.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1315428 av Geta
Vad fint! Frälsningsarmén har fått slå igen här i stan. Soldaterna blev för gamla och dog.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Geta.