Alkohol

Mer
08 mar 2020 22:37 #1235897 av Clean
Svar från Clean i ämnet Alkohol
Jo, jag har varit beroende av mycket olika saker som går att missbruka. Alltifrån heroin till extremt hälsosam mat och träning. Men jag har bara kvar cigg, snus och kaffe. Aldrig att jag skulle bli beroende igen på andra grejer igen som tex heroin. Man får ingen andra chans.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
09 mar 2020 04:22 - 09 mar 2020 08:39 #1235919 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Alkohol

Admin1 skrev: Jag läste på nätet för några år sedan att någon gjorde äppelvin på äppeljuicekoncentrat utan konserveringsmedel.

Hade det varit på den tiden jag fick hämta ut gratis dricka på lagret utanför grindarna där restaurangägare kunde köpa och fylla på sitt lager med öl och läsk, på samma ställe fick vi hämta ut "kollin" med öl och läsk, dock inte starköl. Det mest prisvärda var just koncentrat med juicer 27 st i ett kolli det gick för en back dricka, ingen pant. Hemma där jag bodde då var jag populär på sommaren bland mammorna på gården du de fick brickpack med koncentrat att späda ut med vatten och is. Det drack ju barnen med, det var ju gott. Hade det varit idag hade jag nog provat att brygga på det utan din anmodan Admin.

Fast knappast apelsinjuice

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 09 mar 2020 08:39 av Admin1.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
22 mar 2020 15:31 #1239371 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Alkohol
Jag köpte hembränt många gånger. Var en som hade dålig sprit, honom handlade jag aldrig av mer. Jag groggade på Schweppes Russian. Black Russian? Jag drack tills jag slocknade och dagen efter vaknade jag och var fortfarande berusad. Så ska jag aldrig mer bli, ej alkoholist, men livsnjutare. Att vara lullig är ju härligt.

Mer
22 mar 2020 15:55 - 23 mar 2020 11:18 #1239381 av Nissegossen

Fantasio skrev: Jag köpte hembränt många gånger. Var en som hade dålig sprit, honom handlade jag aldrig av mer. Jag groggade på Schweppes Russian. Black Russian? Jag drack tills jag slocknade och dagen efter vaknade jag och var fortfarande berusad. Så ska jag aldrig mer bli, ej alkoholist, men livsnjutare. Att vara lullig är ju härligt.

Black russian koskenkorva och khalua utan grädde, med grädde blir det white russian
www.tasteline.com/recept/black-russian/

Black magic

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 23 mar 2020 11:18 av Admin1.

Mer
22 mar 2020 16:44 #1239396 av memphis
Svar från memphis i ämnet Alkohol
Fantasio, min kära andliga kusin. Jag brukade med dricka mig asberusad i åldern 15-22. Slutade dricka på det viset efter en incident på en krog 1995. Jag vet själv inte riktigt vad som hände för jag hade total black out, men det fick iaf de konsekvenserna att det nästan blev åtal för min pojkvän, samt sa en klasskompis till mig att jag borde helt sluta dricka alkohol, för han sa jag hade patologiskt rus. Jag visste, och vet fortfarande inte vad patologiskt rus betyder, men jag förstod att det var allvarligt och jag slutade dricka för min pojkvän sa också jag måste sluta. Sen dess dricker jag mycket måttligt, och aldrig så jag blir full. Enda undantaget från den regeln skedde 2008 när min pappa gifte sig. Då var det mycket sprit och jag såg inte upp. Blev helt plakat och minns nästan ingenting som hände efter efterrätten.

Mer
22 mar 2020 20:13 - 23 mar 2020 11:20 #1239440 av Nissegossen
Jag blir inte bakfull, morgonen efter nattklubben var ett kafé på stan som öppnade 0500 käkade pyttipanna med ägg efter började jag jobba 06.00 jobbade passet kom hem, sängen, slocknade

Hemma kan jag bli full, är ju hemma går ingenstans och kan somna praktiskt var som helst. Cykelmarsch på vintern rast vila 5 min vid vägen. Kapten och löjtnanten behövde kolla kartan, slängde cykeln i en snödriva lade mig på cykeln som jag stod, höll på att somna kompisarna sade snövit vakna nu. Andra epitet var Törnrosa Trötter

Senast ändrad: 23 mar 2020 11:20 av Admin1.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
25 mar 2020 19:49 #1240167 av Fantasio
Det är många som dricker rätt friskt fredag och lördag. Undrar om man kan kallas alkoholist då. För övrigt kan jag bli sugen på starkvaror, men har ju min nyktra svit att hålla liv i. Två år och två månader.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
Igår 17:20 #1242664 av Fantasio
Det vore intressant att dricka sig full igen. Skulle jag gå på krogen skulle jag bara våga ta två, tre öl, då jag inte smakat starkvaror på ett par år. Men hemma skulle jag våga bli full. Jag vet förr om åren, då såg jag på film när jag var full och mindes just ingenting av dem. Pratsugen blir jag också på fyllan och då kan man göra bort sig rejält om man ringer till folk och pladdrar och sluddrar. Nej, det kanske är bäst att hålla sig nykter.

Sidan laddades på: 0.159 sekunder