Dags för julbord

Mer
4 år 5 månader sedan #1201677 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dags för julbord
Vi har julbord på Spiran (min dagliga verksamhet), det kostar 50 kr. Det ska jag givetvis vara med på.

På julafton blir det nog trevligt, som förr i tiden, jul med hela familjen, jag, min syster, mamma o pappa. Mamma o pappa skilde sig 1994, men nu har pappa skilt sig från sin senare fru o det är trevligt att umgås med originalfamiljen igen. Min syrras kille, hans mamma o mormor brukar vara med också.

Pappa har föreslagit en katt-träff på julafton med hans två katter, Lakrits o Stina, min systers katt Snöboll, min mammas katt Måne o mina Milou och Zero. Men Måne är ganska rädd av sig o vill nog inte...

Så brukar mamma göra jättegott julbord.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201681 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dags för julbord
Kommer att vara ensam på julafton. Kan göra som jag själv vill med julmaten. Kommer nog att köpa färdigt det mesta.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201709 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dags för julbord

Geta skrev: Kommer att vara ensam på julafton. Kan göra som jag själv vill med julmaten. Kommer nog att köpa färdigt det mesta.

Om du bor i Helsingborg så bjuder jag in dig på julafton med oss! Ingen ska behöva sitta ensam på julafton!
Mer
4 år 5 månader sedan #1201718 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dags för julbord
Tack för inbjudan! Har jättelångt till Helsingborg. Har varit ensam flera julaftnar. Det går ingen nöd på mig.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201724 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dags för julbord

zoegas skrev: Jag har ingenstans att gå :(

Jag vägrar att äta Julbord på restaurang själv.

Du bor väl i Helsingborg?

Om du vill får du komma o va med oss när vi firar jul hos min pappa?

Ingen ska behöva vara ensam på julafton!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201735 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Förra julafton var jag hos min före detta arbetskamrat. Jag hade med mig köpta köttbullar o en liten burk senapssill. Jag minns att kompisen hade rödbetssallad. Behöver inte vara ett dignande bord, huvudsaken för mig är att jag får i mig något "juligt".