Dags för julbord

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201874 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Vi var med sysselsättningen på något jag tror heter Klinga golfrestaurang. Mycket fint förutom den goda maten. Jag har för mig de hade potatisgratäng. En högoddsare på julbordet.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201876 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dags för julbord
Äter du janssons Fantasio?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201877 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Ja, det gör jag. Jag gjorde det till varje jul och antar till påsk. Men jag hade svårt med att få anjovisen att smälta ut, eller vad jag ska säga. Blev väl som bitar av den.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201882 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Dags för julbord
Jag blir bjuden på julbord i (H)järnkolls regi. Dessa finns i hela Sverige. Vad jag förstår så blir det hela ett fullmatat smörgårdsbord eftersom det handlar om ett värdshus. Min sociala ångest får jag dock kämpa med.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1204261 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Boendestödet samlas i Mötesplats Sardins lokaler. Sedan går de till ett församlingshem och äter julmat. Jag ska inte med. Firar jag inte med mamma och pappa går jag till en kompis.

Jag har kikat lite på julbord i min hemstad. Tror de billigaste ligger på en 400 spänn. Jag går gärna till IFK Norrköpings restaurang, den ligger bara fem minuter bort. Men det ingick visst ett jippo i priset, det är jag inte intresserad av. Om jag eller ena före detta arbetskamraten håller i bokningen blir det inget av. Vi måste ha hjälp av en tredje kille. Om någon Viskare i Östergötland vill följa med så är du välkommen. Du är välkommen vart du än bor.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207816 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Det verkar inte som att det blir något julbord för mig. En av två kompisar backar hela tiden ur. Det var tråkigt. Nåja, det blir jultallrik på mötesplatsen.