Dags för julbord

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1208238 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Jag vet var de på min före detta sysselsättning ska gå. Man kanske skulle gå dit och morsa på dem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1208570 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Två vänner på Facebook är på kryssning. De fotade sin mat, de äter julbord. Vad gott det såg ut. Jag får nöja mig med en jultallrik på mötesplatsen. Inte illa det heller.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1214393 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord
Jag fick ingen jultallrik på mötesplatsen, jag var inlagd. Men mamma har beställt (och fått) julmat som vi ska äta imorgon julafton. Tänk när man hade ork att griljera skinka, köpa rödbetssallad och sill och göra köttbullar och Jansson.
Mer
4 år 3 månader sedan #1214440 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dags för julbord
Allt går att köpa färdiglagat. Bra det
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1214452 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dags för julbord

Fantasio skrev: Jag fick ingen jultallrik på mötesplatsen, jag var inlagd. Men mamma har beställt (och fått) julmat som vi ska äta imorgon julafton. Tänk när man hade ork att griljera skinka, köpa rödbetssallad och sill och göra köttbullar och Jansson.


Det blir inget färdigköpt, det blir en jultallrik med varma revbensspjäll med äpplemos mina köttbullar värmer dem dem och har både sillinläggningar och kokar ägg samt har rödbetssallad. till köttbullarna till dem lite lingonsylt skinka med dansk varm rödkål, tror att jag får äta i omgångar då inte allt får plats på tallriken jag har också julgröt i en korv förpackning, rullar fram efter jul den som vill ha mat kan komma till mig för att äta, men ta med egen egen dricka, valfri :grandpa :tomte :tummenupp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1214638 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Dags för julbord

Den Janssons frestelse jag åt var god, men denna skulle vara intressant att prova.