meeto och Birjer Jarl

Mer
4 år 5 månader sedan #1202383 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet meeto och Birjer Jarl

zoegas skrev: Staten ska inte syssla med hämnd. De ska vara opartiska.


Staten via polisen har ett våldsmonopol som syftar till att hålla brottligheten borta från allmänheten. Det finns många förvarade i fängelser och rättspsyk som aldrig mer borde vara ute på gatan igen eftersom systemets primära mål är att skydda medborgarna från brott i så hög grad som möjligt.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202395 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet meeto och Birjer Jarl
Min farsa brukar säga att samhället e farligt numera. Då brukar ja fråga han om han någonsin har varit utsatt för ett brott o han svarar "nej, men samhället e livsfarligt!" och då frågar ja han var han har lärt sig det o han svarar; "det läser ja ju i tidningen!". Inte varit utsatt för ett brott på 70 år men ja samhället e livsfarligt!

Jag har blivit misshandlad en gång i mitt liv, det var av 4 poliser som slog mig med batonger o skrek att jag var en "jävla knarkare!" sen satte de handfängsel på mig o in i pikébussen o fyllecell hela natten när ja ville va o festa me mina kompisar. Bör även tilläggas att ja hade druckit 1 öl, funderade på o anmäla dom efteråt men kändes meningslöst o anmäla polisen hos polisen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202399 av krokus
Svar från krokus i ämnet meeto och Birjer Jarl
Recard,
Även poliser kan såklart göra fel. Se bara på Eric Torell. Helknasigt att de inte blev dömda.
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nu-k...ingen-av-eric-torell
Mer
4 år 5 månader sedan #1202413 av wasp
Svar från wasp i ämnet meeto och Birjer Jarl
För att citera Totte Wallin: Biskop Thomas och Engelbrekt varför är vi så flata??? Låten heter Fredlös
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1202425 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet meeto och Birjer Jarl
det största massmord genom tiderna pågår idag och det är genom Satans aborter.

stället med störst risk att bli mördad har blivit i sin egen morsas livmoder.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202432 av Geta
Svar från Geta i ämnet meeto och Birjer Jarl
Varför förses ett barn med Downs syndrom med ett leksaksvapen som kan förväxlas med ett riktigt?

Vänstern är emot poliserna. Att provocera polisen blir nog en sport då.