När människor blir sura och varför

Mer
4 år 4 månader sedan #1206904 av memphis
Det händer mig ofta. Personer blir sura på mig och jag förstår inte varför. Som idag när jag ringde vc för att få en provtagning. Då frågade om om fredag morgon gick bra. Jag sa nej, jag ska handla julklappar på fredag. Då vart hon sur (!) och var sur och kort resten av samtalet. Jag förstår inte alls varför.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206906 av Geta
På Vårdcentralen tycker de kanske att sjuka har inget att göra. Då får man inte tacka nej till en tid. En gång råkade jag ut för en läkare som blev sur på att jag inte satt hemma och tog emot telefonsamtal.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207002 av Admin1
Hon tyckte nog att du skulle kunna kombinera provtagning med julklappsinköp. De är sällan någon blir arg på mig.
Mer
4 år 4 månader sedan #1207032 av wasp
En kompis till mig blev skitsur på mitt svar till påståendet från honom. Han sa bättre med utbildning än inbillning, mitt svar blev det ska komma från dig det, du hade 11 resttentor på civilingenjörsutbildningen när du hoppade av!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1207037 av Jocke
Ja, ibland ska man kanske inte ifrågasätta ett dumt påstående? Människor har en väldigt stark förträngningsmekanisk som har förklarat för dem att man vet om att det är bättre att ha en utbildning än och vara analfabet.

Kanske han insåg att han inte dög till att fixa civilingenjörsutbildningen, men han har väl gymnasieutbildning?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 4 månader sedan #1207039 av Clean
XDdddddd