När människor blir sura och varför

• memphis
  • memphis Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
27 nov 2019 21:36 #1206904 av memphis
Det händer mig ofta. Personer blir sura på mig och jag förstår inte varför. Som idag när jag ringde vc för att få en provtagning. Då frågade om om fredag morgon gick bra. Jag sa nej, jag ska handla julklappar på fredag. Då vart hon sur (!) och var sur och kort resten av samtalet. Jag förstår inte alls varför.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
27 nov 2019 21:41 #1206906 av Geta
Svar från Geta i ämnet När människor blir sura och varför
På Vårdcentralen tycker de kanske att sjuka har inget att göra. Då får man inte tacka nej till en tid. En gång råkade jag ut för en läkare som blev sur på att jag inte satt hemma och tog emot telefonsamtal.

Mer
27 nov 2019 21:46 #1206908 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet När människor blir sura och varför
många som blir sura på jul för de är så stressiga och materialistiska och har gått på Satans/Santas lögner om att vi ska vara "hemskt snälla" på en speciell dag i året och att vi då ska förneka Jesus och hylla en sagofigur som om han vore allvetande och brydde sig mer om barnen än vad Gud Fadern gör. som om det vore tecken på godhet att skicka presenter genom den Fan.

sen råkar det stå i den heliga bibeln om att ta in granar från skogen och tillbe dem

Hebrews 5:1 For every high priest taken from among men is ordained for men in things pertaining to God, that he may offer both gifts and sacrifices for sins:

Mer
28 nov 2019 12:56 #1207002 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När människor blir sura och varför
Hon tyckte nog att du skulle kunna kombinera provtagning med julklappsinköp. De är sällan någon blir arg på mig.

Mer
28 nov 2019 13:48 #1207032 av wasp
Svar från wasp i ämnet När människor blir sura och varför
En kompis till mig blev skitsur på mitt svar till påståendet från honom. Han sa bättre med utbildning än inbillning, mitt svar blev det ska komma från dig det, du hade 11 resttentor på civilingenjörsutbildningen när du hoppade av!

• Jocke
  • Jocke Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
28 nov 2019 14:02 #1207037 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När människor blir sura och varför
Ja, ibland ska man kanske inte ifrågasätta ett dumt påstående? Människor har en väldigt stark förträngningsmekanisk som har förklarat för dem att man vet om att det är bättre att ha en utbildning än och vara analfabet.

Kanske han insåg att han inte dög till att fixa civilingenjörsutbildningen, men han har väl gymnasieutbildning?

Vars är världen på väg?

Mer
28 nov 2019 14:07 #1207039 av Clean
Svar från Clean i ämnet När människor blir sura och varför
XDdddddd

Mer
08 dec 2019 15:13 #1210398 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet När människor blir sura och varför
En gång blev em tant i snabbköpskön sur på att jag inte radade upp alla samma varor efter varandra för då skulle gå snabbare.

Sidan laddades på: 0.150 sekunder