Vad ska man göra när man tappar hoppet?

Mer
4 år 3 månader sedan #1214985 av Melody
Jag har bett om förändring länge nu, och kämpat hårt för må bättre.

Ändå känner jag väldigt lite hopp.
Jag känner att jag måste jobba för att bli accepterad. Och det kanske är en börda, ja jag hoppas det ska bli bättre men tänk om det inte gör det?

Jobb är ett sätt att få gemenskap, bli accepterad o få lite att göra på dagarna.

Kanske är jag deppig efter en ensam jul, men ändå...det känns så tomt i livet.
Mer
4 år 3 månader sedan #1214986 av Geta
Så där kände jag också, när jag var yngre. Nu på äldre dar det mesta lättare. Har också varit ensam i jul. Har tittat mycket på TV och lyssnat på radion. Idag gick jag på bio. Det är jobbigt att ha kravet på sig att man måste jobba. Då får man inte välja vilka man ska umgås med heller.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1214988 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vad ska man göra när man tappar hoppet?
tjäna i det lilla. alltid finns det något att jobba med, någon att hjälpa. eller om det inte finns, så kan man ju be för det också. mirakel och under händer i Jesus Namn
Mer
4 år 3 månader sedan #1214990 av memphis
Om man tappar allt hopp, jag menar verkligen allt, då är det lätt att man går djupt in i en psykos.
  • MetroGirl
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1215039 av MetroGirl
Svar från MetroGirl i ämnet Vad ska man göra när man tappar hoppet?
Se ljus i slutet av tunneln.....
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1215051 av Cosmos
Jag har förlorat hoppet flera ggr i mitt liv på så sätt att det inte fanns någon väg tillbaka till mig själv. Mitt liv var för evigt förändrat. Mycket svårt att acceptera. Jag har ju försökt att ta mitt liv två ggr när det var som svartast.

Nu är livet bra men i mycket handlar det om acceptans för hur livet har utvecklats. Det blev aldrig som jag tänkt mig som 19-åring när jag flyttade hemifrån. Bättre? Nej, annorlunda.
U
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Cosmos.