Akvarietråden

• zoidar
  • zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
18 jan 2020 22:44 - 19 jan 2020 08:14 #1221286 av zoidar
Svar från zoidar i ämnet Akvarietråden
Jag kommer satsa på sydamerikanska fiskar. Imorgon eller måndag slår jag till. Jag kommer skaffa 10st grön neon tetra (kanske fler sen) och 5-6st pansarmalar. Lite senare ska jag lägga till en annan tetrasort.

edit: Det är stimfiskar båda två. Det tror man inte om pansarmal. Det var i alla fall helt nytt för mig. De ser ju ut att vara enstöringar, men icke!

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe)
Senast ändrad: 19 jan 2020 08:14 av zoidar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• zoidar
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
19 jan 2020 15:24 - 19 jan 2020 15:33 #1221405 av zoidar
Det blev det stim på 20st grön neon tetra. Malar får vänta några dagar. Tetran ligger nu i påsen i akvariet för att temperatur ska bli samma, så fiskarna ej får en chock. Man ska efter 15 min fylla lika mycket som finns i påsen med vatten från akvariet, så fiskarna vänjer sig vid akvarievattnet, sen vänta ytterligare en kvart. Sen håvar man upp dem ur påsen, för det är inte bra att få akvariebutikens vatten i akvariet, kan innehålla sjukdomar eller liknande. Så det är en säkerhetsåtgärd.

Bäst att följa dessa råd:

Vid hemkomst
Byt gärna 10% av vattnet i akvariet och tillsätt vattenberedningsmedel, anti-stressmedel och bakteriekultur före du sätter i fiskarna.

Lägg påsen oöppnad att flyta i akvariet, släck gärna belysningen. Detta är för att vattnet i påsen ska få samma temperatur som akvarievattnet.

När påsen och akvarievattnet har samma temperatur (ca 15 min) öppnar du påsen och tar in max 1 dl akvarievatten i påsen. Upprepa var 5:e minut ca 3-5 gånger.

Häll inte vattnet från påsen i akvariet (det är smutsigt efter transporten). Häll vattnet genom en håv ner i en hink och lägg ner fisken i akvariet.

Mata inte i akvariet på 3 dagar! Det är extremt stressande för fisk att bli transporterad och de förlorar mycket av sitt viktiga slemskydd.

Låt fiskarna och bakterierna i akvariet acklimatisera sig innan du matar igen.

www.zoo.se/tips-rad/cms/tips-rad/akvaris...otselrad-fiskar.html

Senast ändrad: 19 jan 2020 15:33 av zoidar.

Mer
19 jan 2020 15:26 #1221406 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Akvarietråden
Mer bilder!

• zoidar
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
19 jan 2020 15:34 #1221409 av zoidar
Det kommer Zoegas snart... :)

Mer
19 jan 2020 16:00 #1221413 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Akvarietråden

zoegas skrev: Mer bilder!

Kan inte tro att du zoegas skulle trivas i vatten du är miljöskadad av att vara på viska, du trivs med en kaptenslöjtnant!

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
19 jan 2020 16:29 #1221418 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Akvarietråden

Nissegossen skrev:

zoegas skrev: Mer bilder!

Kan inte tro att du zoegas skulle trivas i vatten du är miljöskadad av att vara på viska, du trivs med en kaptenslöjtnant!

Va? Nu har du varit på bottensatsen igen.

Mer
19 jan 2020 19:46 #1221466 av Nissegossen
Tog det från kölsvinet där jag matar dig med skulor av potatisen eller från maskstugna skorpor, det är ju bra för du får proteiner på det. Det Tyska skolskeppet vad det nu heter, det seglar fortfarande snygg skuta, de ombord fick äta maskstugna skorpor

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
19 jan 2020 19:48 #1221468 av Nissegossen
Jag är inte snäll idag gillar inte läget du när den ålder är inne när Peter Niklas inte har ståfjong längre?

Kanske köper ett vanligt dockhus? :tänk
Rapportera detta
Idag 18:39 #1221447 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sexdocka.?
Uttryckte mig nog lite respektlöst mot sexdockor tidigare, men jag har nog ändrat mig. Det är ingen skillnad mot att ha en dildo, sexdockan är bara en mycket större sexleksak. Kan man få njutning av sex den vägen så är det väl bra?

Sidan laddades på: 0.172 sekunder