Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219319 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?
på tål om att städa förresten så hade jag några lustiga erfarenheter strax efter jag blev utsläppt från psyket 2013. Det var som om Anden förtäljde att de skulle städa i mitt huvud och verkligen som om det var ett rum där inne. Alltså, rösterna var i huvudet, eller kanske bara var en men jag förnimmade att det var fler personer. Det var på sommaren och jag satt i en bil. Tror det var strax efter den händelsen som jag vid ett annat tillfälle när jag låg och stirrade på taket typ, fick frågan av Anden vart jag ville ha rösten, och jag svarade genom att lägga min hand på magen men sen lade jag den på hjärtat för jag tänkte på Guds Ord. Tror även jag "råkade" ta högra handen till min vänstra sida men att jag kom på att det står om i den heliga bibeln att det är dåren som har hjärtat till vänster. Lägger förmodligen till om det i översättningstråden senare.

och på tal om att tvätta så finns ju ett populärt svenskt uttryck "hjärntvättning" vilket man vid en första anblick nog oftast tror är något negativt men det är nog få av oss som inte håller med om att det pågår en viss manipulering av våra sinnen i modern tid, och tvätt betyder ju att göra rent, så det är ett i synnerhet positivt ord.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219341 av Rrusheflower
Städar vart fjortonde dag, tvättar kläder en gång i veckan inklusive påslakan.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1219357 av Richard
Jag har det ju så fint städat hemma...

Nåja, jag har inget som ligger o ruttnar eller så. Jag har anställt 3 städerskor, 2 av dem sa upp sig efter de städat hemma hos mig en gång. De tyckte jag var så jävla bortskämd o inte kunde fixa det själv. Men de fattar inte att sånt är svårt när man har vissa psykiska problem. Den tredje var i.a.f. jättetrevlig o städade 8-10 ggr hos mig, men sen fick hon en lärartjänst.

Jag tror jag ska ta kontakt med 55+ (företaget som har städare) igen, o se om de har nån trevlig!

Eller om jag får en städpsykos... Jag kan utlösa en lätt om jag proppar i mig amfetamin, men sånt håller jag inte på med längre!

Får väl se när jag kan ta tag i eländet...



Last edit: 4 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219370 av Geta
Har en kompis med ADHD och autism. Hon tyckte att jag skulle städa åt henne.
Mer
4 år 2 månader sedan #1219374 av Drummer
Jag städar noggrant men min mor tvättar åt mig!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1219378 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?
Har en skitdålig dammsugare, drar över med den 1 gång per vecka ibland drar jag över med en kvast istället 1 gång i månaden försöker jag göra det mer ordentligt damma, dammsuga torka av, golvet i vardagsrummet har en parkett från 70 talet och tål inta torkas av för ofta 1 gång per månad brukar vara vad den tål för att inte mjukna i träet.