Städar ni? Hur fungerar det att tvätta?

Mer
4 år 2 månader sedan #1223829 av Cosmos
Har egen tvättmaskin, installerad när jag flyttade in, men önskar att det skulle finnas diskmaskin istället. Vi har en jättefin tvättstuga, ljus och luftig och med mkt bra maskiner.

Har tittat efter diskmaskiner på Blocket, det finns alltid någon som har ett hyfsat pris. Men jag har ingen som kan installera den. Jag kanske ska ringa till hyresvärden och bearbeta dem lite så att de kan hjälpa mig.

När jag bodde i ett äldre hus fanns tvättstugan i källaren. Och där gick det hett till. Ständiga gräl och lappar överallt. Många tog andras tvättider (dock inte jag) och jag skällde ner dem som tog min. Källaren var i en mörk korridor med vita cementväggar. Sedan kom räddningen: Pluppen. Med denna kunde man låsa till dörren via en slå. Grannsämjan var räddad.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223832 av IngeF
Egentlig er de små bordmodellene dyre i forhold til fullstørrelsemaskiner. De koster jo nesten det samme. Man trenger dog ikke en med mange programmer. Min har 3.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223866 av Nissegossen

Geta skrev: Har läst i tidningar om att det kan gå hett till i tvättstugor. Därför kan det vara säkrast att sköta sig och inte reta upp sina grannar. Förstår inte vad det är för humor i det.


Galghumor. Kan man inte skämta om sin situation dör man

www.expressen.se/noje/staffans-sista-ska...bengt-pa-dodsbadden/

Ja, dör gör man ändå, om vi är ett hologram Gud leker med stoppar han spelet i fickan och tar fram det när lusten faller på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #1224354 av IngeF

memphis skrev: Jag har det. I badrummet. Min lillebror har elbehörighet och han kopplade in den åt mig. Han är väldigt skicklig, det tog honom några minuter. Det är skönt att ha en egen maskin, även fast jag använder den stora tvättstugan också.

Vi må nesten ha det. I provinsen finnes det ingen fellesvaskeri.

Admin1 skrev: Jag diskar efter middagen varje dag. Tar 2-3 minuter. Städningen är sämre, men jag sopar hellre än dammsuger pga oväsendet. Tvättar gör jag en gång i månaden.

Jeg synes det er enklere å vaske gulv enn å støvsuge.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.