Det här med att bli äldre eller gammal eller jättejättegammal!

Mer
4 år 3 månader sedan #1220003 av memphis
Men så är det inte bara fåfänghet, utan det är kopplat till kroppen som helhet. Man blir stelare, tyngre och snedare. Magen kanske inte fungerar optimalt längre till exempel. Hela kroppen är i förfall inifrån och ut.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220004 av Geta
memphis,

Du kan inte vara där än.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220007 av memphis
Jo, jag märker små steg mot förfallet. Jag kan inte vrida huvudet åt ena hållet när jag sover t ex. Nacken har stelnat. Och jag har kronisk förstoppning. Jag är inte vig. Det har inte gått så långt ännu, men jag märker det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220009 av Geta
Nacken kan du nog träna upp i små steg.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220010 av PsychoWard

memphis skrev: Men så är det inte bara fåfänghet, utan det är kopplat till kroppen som helhet. Man blir stelare, tyngre och snedare. Magen kanske inte fungerar optimalt längre till exempel. Hela kroppen är i förfall inifrån och ut.

du kanske behöver promonera varje dag. Det är nog den bästa motionsform som finns och admin på forumet lär ju vara en hejjare på det.

Perosnligen har jag svårt för att "gå ut i naturen bara för att" eller "för hälsans skull" men sålänge man inte går på fåglarnas uppdrag typ så kan det nog vara vettigt. T-om att kratta löv i skogen.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220017 av mopa
Att bli gammal, jag tänker inte så mycke på det , jag kanske lever 50 år till, vem vet.