kvaddad

Mer
4 år 2 månader sedan #1222115 av prebend
kvaddad skapades av prebend
Det slog mig i natt att jag varken skrattat eller gråtit på flera år. När jag tycker att nåt är lite komiskt ser ingen annan det roliga i det, och när jag ser nåt tragiskt är det aldrig nån annan som verkar bry sig.
Som med apotekstjejen igår. Hon flörtade hejvilt med mig först, sen gick hon in i datorn och fick fram min medicinlista. När hon då fattade hur kvaddad jag är byttes det charmiga flörtandet till nåt slags medlidsamt överseende. Är inte det lite roligt? Nähä. Fast under en halv minut fick jag nästan känna mig lite attraktiv. Är inte det lite tragiskt? Inte det heller. Ja där ser ni.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222126 av Geta
Svar från Geta i ämnet kvaddad
Som schizofren kan man ha lite sjuk humor. Det hade jag förr. Gråter gör jag mycket sällan. Så du är nog inte så ovanlig, prebend.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222130 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet kvaddad
Hej och välkommen till viska, bisarr komik? Ja, kanske vi har det? Fast folk skrattar när man talar om vad man bär på ifråga om humor och har man inte humor och kan skratta åt sin situation har man svårt att överleva dessutom. De som levt i Gulag läger av olika slag har troligtvis överlevt för att de kunnat se humor i sin egen situation tillsammans med andra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1222146 av prebend
Svar från prebend i ämnet kvaddad
Det där med vanföreställningar är en fråga om tajming. Om Greta Thunberg hade snöat in på nåt annat än klimat, till exempel utomjordingars framfart, och försökt få folk att känna panik inför det, då hade hon frihetsberövats och tvångsmedicinerats. Det gäller alltså att fånga in en vanföreställning som ligger rätt i tiden, typ att Google vet allt om mig eller liknande. Jag som yrar om psykvårdens övergrepp lär knappast få hålla tal i Davos. Det säger sig självt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222147 av Geta
Svar från Geta i ämnet kvaddad
Ja, Greta Thunberg ligger rätt i tiden som profet. Hon är så arg att det pyser ur öronen på henne.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222149 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet kvaddad
Tur att Pysknappen finns. Är det av vikt att komma fort fram med ånglok häng en 18 tums fast nyckel i säkerhetsventilen antingen kommer man fram eller så exploderar ångpannan

Efter närmare eftertanke kan vi likna klimatförändringarna om att jorden är den ångpannan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.