Våga göra misstag

Mer
4 år 2 månader sedan #1224700 av Zoidar
Vi är ofta så rädda för att göra misstag att vi väljer att inte försöka, men det är genom misstagen vi lär oss och blir duktigare. Tänk på ett barn som försöker gång på gång och misslyckas om och om igen. Till slut går det bra. Lite så får vi också vara.


Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 månader sedan #1224703 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Våga göra misstag
verkligen! försökte länge att bli bättre och det tog några år men nu är jag här och det känns som att det helt klart var värt att försöka så mycket!
Mer
4 år 2 månader sedan #1224711 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Våga göra misstag
Min far stod och murade på fasaden till min brors hus, det var mexitegel och jag såg till att det blev murbruk frågade min far hur han gjorde när han högg av en sten på längden för att passa in med fönstret då han behövde smalare sten för att följa skiftet han visade mig men när jag skulle göra det själv så misslyckades jag min far sade nu får du inte göra fler då blir inte NN glad. Varje sten kostar ju pengar inte billigt heller.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1224727 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Våga göra misstag
Jag kan tycka att man ska pröva på saker i livet. Jag har insett att det inte var så enkelt att få besökare till en blogg som jag tidigare trott. Det krävs arbete för sånt, och för mig är det inte värt besväret mer att driva besökare till bloggen jag äger. Jag kan likaväl skriva och ingen läser den. Har 30-40 besökare per dag men tänker inte tweeta mer för att få flera.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224730 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våga göra misstag
Även om man inte gör några misstag är det inte säkert att man lyckas. Att bli bättre när det gäller schizofrenin är ett mastodantverk. Ingen vet egentligen vad som hjälper. Är det kanske tiden.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224733 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Våga göra misstag
Jag tycker jag blivit mycket bättre psykiskt med att vara öppen på min blogg med vem jag är. Typ som Richard här på forumet. Han har ju förnamn och efternamn. Det och att jag lyckats fixa 120+ på IQ test om logik har hjälpt mig mycket.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln