Brutit mot lagen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1225848 av Fantasio
Är det någon här som under psykos eller psykosliknande tillstånd brutit mot lagen? Det har inte jag, men jag rymde från avdelningen en gång och fick sedan reda på att jag var efterlyst. Om man begår ett brott, hamnar man automatiskt på rättspsykiatrisk klinik? Jag har för mig att två män i övere medelåldern satt av sina straff på vanlig avdelning första gången jag var inlagd. Räcker det med att begå ett brott som ger böter i påföljd för att få vård enligt LRV?
Mer
4 år 1 månad sedan #1225853 av wasp
Svar från wasp i ämnet Brutit mot lagen
Vet inte, Fantasio! Känner en med lite frigång från LRV avdelningen här i stan. Han hade slagit ned sin förvaltare och sitter på femte året på LRV. Han är så städad och lugn numera, men ljuger en massa!
Mer
4 år 1 månad sedan #1225860 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Brutit mot lagen
Minns det var en som jag delade rum med var i luven med sin förvaltare då jag var inlagd under två veckor. Han skulle sätta dit honom och skrev sms som skulle bli till "smörjmedel" för han tyckte förvaltaren var psykopat.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 1 månad sedan #1225865 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Brutit mot lagen
Jag har brutit mot svensk lag, men inte mot något i utlandet.

När jag legat inlagd, så tror jag att jag hållit lagen.

Men dom sakerna jag har gjort bort mig i, är ett mysterium hur korkad jag känner mig. Men det tyder på ett djup i saker som jag missade.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1225866 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Brutit mot lagen
Annars, om du begår brott blir det rättegång och det beror på utfallet där om det blir rättspsyk, böter eller samhällstjänst. Eller så kan du gå fri eller hamna bakom galler.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1225950 av Richard
Svar från Richard i ämnet Brutit mot lagen
Under psykos vet jag inte, men jag tyckte det var rätt normalt att experimentera med radioaktiva ämnen o kemiska vapen i köket... :tänk

Men det var inte helt lagligt, jag fick göra en §7-undersökning, alltså en liten rättspsykiatrisk undersökning. Rättspsykiatern sa (innan han hade läst min journal):
-Ja, jag tycker du verkar rätt ok.

Men efter han läst journalen så kryssade han i "Föreligger" för en stor rättspsykiatrisk undersökning. Men jag skötte mig i domstolen o slapp det, o jag fick dagsböter istället. Men det står i min journal att min nuvarande psykiater sa att fängelse skulle vara direkt olämpligt för mig.

Alltså brottet måste ha fängelse i straffskalan för att man ska psyk-utredas. Kör du 10 km/h för fort så får du bara böter.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Richard.