Tråden om bågskytte

Mer
4 år 2 månader sedan #1228460 av Clean
Svar från Clean i ämnet Tråden om bågskytte
Jag är imponerad av disciplinen! Jag fick ett erbjudande att testa tackade nej. För jag är så emot vapen. Har inte ens kniv hemma. Äter inte kött så det är lätt. Jag har en djup respekt för det. Alla kriminella jag umgåtts med som har vapen har jag bett lämna hemma. Och det gick bra alla ggr ingen blev skadad eller dödad.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228703 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Tråden om bågskytte
man kan knappast lita på en kriminell.

och att vara polare med dem kan bli jobbiga läxor, för som det står i den heliga bibeln typ "den som är partner med en tjyv - han hatar sin egen stjäl (hmm? själ står det). han får höra allah (förbannelsen/eden), men yppar den ej! (och/eller "tjallar inte").
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228708 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tråden om bågskytte
Vi hade en duktig bågskytt i norrköpingstrakten som hette Mix Haxholm. Tror det är så hon heter. Den där saken på underarmen, vad är det?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228713 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om bågskytte
Fantasio, det är armskyddet. Skyddar från att strängen ska träffa underarmen när man skjuter. Det kan göra förjävligt ont. Been there, done that.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228728 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om bågskytte

Fantasio skrev: Vad kostar en pilbåge?


Om du gör en själv för att du måste i en överlevnadssituation måste ha en då tillverkar du själv i skogen använd gran trä att göra den av. Du skrapar av den med hjälp av en kniv annars finns ett verktyg som man använder genom att dra den framifrån och mot dig. Detta för att just skrapa trädet annars skär du i den blir där ett brått där den kommer att knäckas lätt. För att böja den till rätt form använd het ånga bygg ett litet skåp där du kan få het ånga för ändamålet helst med tvingar när den kallnar behåller den formen handtaget formar du själv ta och prova bågen genom att avväga var de vilar jämt på en liten egg där du ser hur den väger jämnt ta då hänsyn till tjockleken skär av den till rätt storlek samt köp i vissa fall jaktspetsar eventuellet från utlandet då det är förbjudet att jaga med pil och båge i Sverige strängen görs i vanliga fall av senor från djur men ta persienlina och gör den av. På engelska för att tala om att man har fler ideer så säger man vilket var på medeltiden då sade man I have another string under my hat.

I den fornnordiska historien finns ett slag med Vikingaskepp vid slaget vid Volder sade bäste Norske bäste bågskytten när bågen brast där gick Norge. De förlorade också

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228732 av wasp
Svar från wasp i ämnet Tråden om bågskytte
Kan inte använda pilbåge! Försökte med bågskytte i 14-15 års åldern. Var helt kass!