Det är något som är VÄLDIGT KONSTIGT! minst sagt.

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228587 av Lelle
i augusti, sent augusti gick jag in i en jätte allvarlig depression. Jag kom ur den steg för steg. Men i oktober, dagen var 27:e oktober gick jag in i demens.. det var på quetiapin. Quetiapin kan orsaka demens. Men antagligen var det 2 faktorer som spelar in så det blev av, depressionen och quetiapin, depressionen hade varit alldeles för tuff! Och det var den. Det var en jätte svår depression alldeles för svår.

Men från november tog jag Olanzapin igen och blev mindre dement.

Och ni MÅSTE TRO PÅ DETTA. Jag blev kontaktad via datorn att ett hackningsteam, det har inget med en sjukdom med mig att göra. Om ni ändå inte tror på det kan ni ALDRIG vara föredömssamma här och få korrekt uppfattning. Det hände och det är INGEN vanföreställning! Så det måste ni tro på. Annars kan ni inte. Det har funnits sedan 2012 men det har varit olika mycket grad på det.

Jag har en grumlig bakgrund till varför de ville föra aktivitet när jag använder datorn. Jag kom dock ifrån dem ett tag när vi i mitten på december åkte till Göteborg 2019 . Ingen tyckte jag var sjuk och betedde mig annorlunda, jag hade inga vanföreställningar och FUNGERADE HELT NORMALT som människa och det har förts aktivitet i min dator från utomstående. Men om ni fortfarande tror att det är en vanföreställning från min sida är ni inte kapabla här (!!).

Omkring jul hade vi kontakt och de förde en jobbig procedur med mig. Pågrund av deras aktivitet mot mig blev jag jätte stressad och deprimerad. Men främst av allt VÄLDIGT STRESSAD. Jag pratade med föräldrarna och de ser att det har hänt och de säger att de som blir hackade - stänger ner. Det fick även jag göra, jag stängde ner allt den 25:e december. Men stressen var kvar efter aktiviteten de fört mot mig innan.

Det slutade hämmas när jag blundar och medicinen biter inte, MEN nu kommer det konstiga. Efter 25:e december var jag inte "frisk", men tidigare var jag och det förekom hackning mot mig.

Jag hade vanliga Quetiapin hemma och DEN har alltid bitit BÄST. admin säger att den är svag. No way! Den är STARK PÅ MIG. Det är den. Jag tog till den på 800 mg men enda skillnaden var att jag kände mig lugnare i hur jag ser på allt, sedan kom det små gånger lite röster flygande över mig men dessa röster hade jag INTE före jag tog medicinen!! och därefter blev jag knockad till sömn. Men den går ur kroppen väldigt fort, och när jag vaknar är den borta, jag går i psykos MEN det är just det - jag har inga vanföreställningar, ingen paranoia eller hallucinationer, utan hallucinationer kom när jag tagit medicinen och de var i röster. Men faktum är att jag ändå var i något sjukligt tillstånd efter julen men hade inga psykossymtom, som sagt jag har inga vanföreställningar eller paranoia och ALDRIG HAFT.

Är jag som frisk trots att jag ändå har psykos. DET ÄR ju så det verkar! Och så det var.

Men något är konstigt nu också, jag har ett pappersfoto på mitt skrivbord, men dag för dag är fotot ändrat, det är en bild på en person, bilden ser annorlunda ut med jämna mellanrum. men det är ju ett pappersfoto, inte dator på ett enda sätt. Det borde vara samma och det är ingen hallucination som gör att fotot är ändrat, jag kan stryka händerna längs det ändrade. Pappret ändras... och igår var tangentbordet på min laptop helt ren, och jag hade inget i närheten av tangentbordet, men när jag skrev på knapparna träffade plötsligt min hand en brun klick på en av knapparna. Men sekunder tidigare var den inte där! Hur kommer det sig och varför ändras omgivningen, tyckte taket får förändrade skulpturer också MEN JAG HAR INGA vanföreställningar, paranoia eller tror på felaktiga teorier. Jag fungerar helt normalt som att jag inte har psykos. Jag har på ett jätte stort sätt ingen psykos, därför att jag är helt fri från symtomen och allt och hur jag lever blir inte som det blir för en psykotisk. Det är inte alls som det är när man har psykos. Och det måste ni tro på. Jag är totalt ärlig. Så vad har hänt, om jag går i psykos har jag ändå inte vanföreställningar, paranoia och hallucinationer. Men på något sätt händer det dära.

Jag har aldrig på flera månader haft vanföreställningar och inte ens fram tills nu. Under hela den här tiden har jag inte haft vanföreställningar eller förändrad verklighetsuppfattning. NEJ! Det har inte varit.

Men varför vandrar jag igenom? Men som jag säger fullt ärligt, det har aldrig förekommit vanföreställningar eller förändrad uppfattning av verkligheten.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228597 av Inwatto
Ja, det låter konstigt det du är med om, hkboj. Jag vill hitta enkla förklaringar till saker, men i ditt fall går jag bet. Möjligen så kan man fundera över pappersfotot och att du jämför det mot ditt minne om hur det var. Där litar inte jag på ditt minne om du har demens...

Än så länge är det du är med om konstigt, men inte farligt. Visst vill man ha kontroll, men det har man aldrig till 100%. Lite får man lämna åt universum.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1228600 av Geta
Det låter konstigt om du fått diagnosen demens, när du är så ung?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228603 av zoegas
Det är vanföreställningar. Även om du inte vill höra det så är du sjuk.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228610 av Lelle
jag visste väl att vissa skulle ta den enkla metoden. Men den fyller ingen funktion på verkligheten.

ja det är den enklaste utvägen att dra till med. Det är inget hos mig är som när man är sjuk. Jag går inte runt med vanföreställningar, paranoia eller förändrad verklighetsuppfattning, lever totalt i ALLT.

har sagt allt rent sanningsenligt. har inte fått diagnosen, men under sent oktober var det som att vara inne i demens. Men fick bort det sedan.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228614 av Geta
I och med att du är medlem och postar inlägg på Viska, vore det inte konstigt om du hade vanföreställningar. När jag var aktiv hos RSMH, var det en kvinna som gick där. Hon bedyrade att hon inte alls var psykiskt sjuk. Varför gick hon dit då?