Sommarstuga?

Mer
4 år 2 månader sedan #1228664 av Pg
Sommarstuga? skapades av Pg
Någon mer än mig som drömmer om den svenska sommaren med sommarstuga?
Någon som redan har en kanske?
Fast det är klart, man måste ta hand om den och klippa gräsmattan.
Vet inte om jag orkar med det. Man kanske ska hyra istället.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228669 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sommarstuga?
Jag vill äga så lite som möjligt. Det skulle bara vara bekymmer med sommarstuga. När man inte längre kör bil, kan man inte ta sig ut i bushen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228673 av Pg
Svar från Pg i ämnet Sommarstuga?
Tack för ditt svar.
Jag vill inte heller äga så mycket. Men om jag var frisk skulle jag nog försöka skaffa en sommarstuga.
Fast jag vet inte vad det bottnar i, att jag är aldrig nöjd.
Jag borde kunna gå igenom vardagen utan att vilja ha en massa saker.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228687 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Sommarstuga?
Ja, en bil och sommarstuga skulle jag vilja ha. Jag tror det gör mycket med bil. Mitt mående var mycket bättre då jag körde bil.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1228688 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sommarstuga?
Jag minns min barndoms sommar i två olika sommarstugor. Den ena byggde min pappa på Alnö utanför Sundsvall. Där tillbringade vi hela sommarlovet. Där fanns både skogen och stranden nära att leka i. Den andra sommarstugan jag tillbringade tid i nån vecka varje sommar var min mormor och morfars stuga på Hertsölandet utanför Luleå. Det var ett riktigt mygghål men vi hade mycket roligt där eftersom min morfar hade en segelbåt som vi åkte i på sjön. Jag skulle kunna tänka mig att ha en liten stuga, men i så fall, en väldigt enkel med bara vatten på sommaren och utedass. Men jag känner nästan bättre då att köpa ett vanligt hus att bo i året om som man kan satsa allt på. En dröm bara förstås. När man har sjukersättning får man inga lån till hus tror jag inte. Men jag vet inte.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1228691 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Sommarstuga?
kan jag inte direkt påstå. vill bo på samma ställe vinter som sommar.

dock kan jag inte rekommendera lägenhet och det är nog få förunnat att ha råd att köpa loss mark för att bygga sig en koja typ. det lär vara så bankerna vill att vi ska ha det, och jag tänker nog snarare göra tvärtom.