Hudvård

Mer
4 år 1 månad sedan #1229006 av memphis
Hudvård skapades av memphis
Hej alla vänner!, är det nån mer än jag som tycker det är roligt med hudvårdsprodukter? Jag gjorde nyss i ordning mig för kvällen och använde följande rutin:

1. Tvättar med grekisk olivtvål
2. Face Hydrating toner av märket Apolosophy
3. The Ordinary Niacinamide 10% serum
4. Kronans apotek ögonkräm
5. Eucerin ph5 cream


Det var allt jag än vänder just nu på kvällen. På morgonen stryker jag lite toner över ansiktet, använder sen ett vitamin c serum och en dagkräm med SPF som är billig och den heter Simple protecting Light moisturiser. Keeping it simple.

Jag kan även tipsa om en Youtuber som är hudläkare tror jag, hon är "dermatolog", vet inte exakt vad det motsvaras av på svenska. Hon postar videos varje dag och pratar om huden och produkter och ämnen som har med hudvård att göra. Hon heter dr Dray
Mer
4 år 1 månad sedan #1229008 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hudvård
Är det ditt specialintresse?
Mer
4 år 1 månad sedan #1229012 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hudvård
Nej, det kan jag inte påstå. Jag har bara skrapat lite på ytan när det gäller hudvård. Men jag tycker om att testa nya produkter och det ger en känsla av lyx. Även om jag har en regel att inte köpa nåt i flaska eller på tub som kostar mer än 100kr. För jag vill inte slösa bort för mycket pengar på det.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229017 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Hudvård
ja hudvård är skönt att hålla på med, man känner sig lite extra fin och omskött :D
Mer
4 år 1 månad sedan #1229043 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Hudvård
Ja, det är skoj med hudvård. Har provat några grejer från Paulas Choice med varierande resultat:

• Extra Care Non-Greasy SPF 50
• Skin Perfecting 2% BHA Gel,
• Hydralight One Step Face Cleanser
• RESIST Youth-Extending Daily Hydrating Fluid SPF 50
• CLINICAL 1% Retinol Treatment

Men upplever att hyn antingen blir för torr eller för oljig. Har känslig blandhy som lätt blir torr och finnig.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229080 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hudvård
Ibland smörjer jag in ögonfransarna med fet kräm, Elizabeth Arden. Men kom på nu att jag glömde göra det ikväll. Den krämen köpte jag för länge sedan när jag tyckte att jag hade råd! :)