Ställ frågor!

Mer
4 år 2 månader sedan #1229540 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ställ frågor!
Har du fått psykoterapi eller psykosociala behandlingar, som sjukdomshantering och familjeutbildning? De senare kan halvera psykoser.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229563 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ställ frågor!
Jag skulle vilja höra om samma sak som notwoodstock sa, om psykos och religiösa upplevelser. Det är ju väldigt vanligt för oss med psykos. Kanske ett svårt ämne att veta något om dock.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229565 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ställ frågor!
Är du uppvuxen i en dysfunktionell familj?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229582 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Ställ frågor!

memphis skrev: Jag skulle vilja höra om samma sak som notwoodstock sa, om psykos och religiösa upplevelser. Det är ju väldigt vanligt för oss med psykos. Kanske ett svårt ämne att veta något om dock.

kanske kan göra en video där jag går in på detta med religiösa upplevelser! bra ide! :lol: :tänk
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229688 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ställ frågor!
Kom på en idé om video! Du kunde göra ett avsnitt om filmer som handlar om schizofreni/psykos sjukdom, eller som berör ämnet. Jag kn komma på 2 st. Trueman Show, och Phenomen. Och även såklart A beautiful mind. Kanske finns det nån tråd redan om psykos på film? Det var en idé bara.

Och en till: Rosemarys baby
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229722 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Ställ frågor!
Har du tänkt på om dina hallucinationer i din psykos på nåt sätt är kopplade till Rädslor du har inom dig i förhållandet till omgivningen, som t ex i min psykos pratade omgivning skit om mig, vilket gladeligen rösterna delade med sig, samma skit ungefär hela tiden om och om igen, behövde inte ens vara hemma för att höra det kunde vara i en annan kommun slapp det lik förbannat inte som hack i en grammonskiva, upplevde du nåt liknande som förmodligen bottnar i dåligt självbild? Tror att ibland driver rösterna med det som är dina svagare delar i dig, för att lättare kontrollera och påverka dig till att må sämre. Kan du se samband eller kommer det ur tomma intet upplevelsen från psykosen? Och börja det hela med depression en lång modlöshet och sömnsvårighet.