Så! en liten dagsvlogg + bloopers

Mer
4 år 2 månader sedan #1229989 av Maxjohan1983
Ja, men det räcker väl att du skriver det en gång. Jag vet vad du menar dock. Jag har ju med haft spelmissbruk precis som du. Jag tycker spel om pengar borde förbjudas. Det är ett lurendrejeri.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1229991 av mrsearlgray

Maxjohan1983 skrev: Haha.. ok. Ja det låter klokt. :)

Annars kan jag rekommendera filmen Wolf of Wall Street. Där lurar ju huvudkaraktären och hans gäng folk med just frimärksaktier. En mycket underhållande och rolig film. Jag såg den för första gången i går.


ja den har jag faktiskt inte sett än, får kolla på den :) hoppas på att sälja redan i nästa vecka :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1229994 av Maxjohan1983
Låter klokt som sagt. Det är bara typ 1 av 100 frimärksaktier som är ett seriöst långsiktigt bolag. Typ. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1229997 av mrsearlgray
okej då vet jag, är fortfarande rätt ny till detta, det är min sambo som kan det mest :) har ju gjort lite pengar iallafall :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1229998 av Maxjohan1983
Ja, det går att tjäna pengar på sådana aktier med. Men då måste man sälja i rätt tid. Jag gjorde själv en fin vinst med en sådan för några år sedan. Den gick 50% upp på en vecka och några dagar sedan sålde jag allt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 2 månader sedan #1230000 av mrsearlgray

Maxjohan1983 skrev: Ja, det går att tjäna pengar på sådana aktier med. Men då måste man sälja i rätt tid. Jag gjorde själv en fin vinst med en sådan för några år sedan. Den gick 50% upp på en vecka och några dagar sedan sålde jag allt.

ja såklart och man måste vara snabb men samtidigt ha is i magen :)