Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1229852 av Melody
Jag tänker att det är ganska mkt stresstålighet som krävs, även om man är två om det. Herregud, när jag tänker på färdas i lokaltrafiken med barnvagn och barnet gråter - bara det tvivlar jag att jag skulle kunna hantera.
Och kan man hantera barn kan man även jobba när de så småningom växer upp, så det är ganska stora resurser man måste ha.

Vad är era tankar?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229855 av Geta
Har aldrig funderat på barn. Dels på grund av ärftligheten och dels olämpligheten i att vara schizofren och vårda barn.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229866 av Nissegossen
icke själv tillverkade barn skulle kunna gå men åldern är emot mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1229868 av Amandara
Skulle vilja ha barn. Men chansen dök aldrig upp. Jag tycker mycket om mina syskonbarn och är extramamma till dem istället. Hade jag haft en frisk man i mitt liv och barn tror jag att det hade kunnat funka, om pappan var barnledig. Tänker att spädbarn och ingen sömn är värst. Men alla barn har kvicksilverenergi. Har inte energi för barn på heltid.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229875 av zoegas
Aldrig, inte en chans. Snygg farsa..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 2 månader sedan #1229877 av Melody
Tror att enligt HSL så har sjukvården skyldighet att uppmärksamma barn som har förälder med allvarlig psykisk sjukdom. Det är ju bra med stöd iofs.