Skulle ni klara av att ta hand om ett barn?

Mer
4 år 2 månader sedan #1230630 av IngeF
Enkeltgener har man foreløpig ikke klart å isolere, men sterk arvelighet har man påvist, selv om det ikke er ren heretabilitet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230685 av krokus

wasp skrev: Jobbigaste med att ha hund är valp och unghundstiden. Som vuxen hund när man tränat den sitta och gå fot (med hjälp av en massa dalt och hundgodis) går det lättare.

Mm, ok då. Valpar må vara hur söta som helst, men inte kul när de kissar och bajsar inomhus!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 1 dag sedan #1245399 av Jocke


Men rollerna blir ombytta när man som vuxen schizofren måste lära sig att anpassa sig till sin omgivning vare sig man är förälder eller förälder åt föräldern.

Det är ansvarsfördelningen man känner när man ska betala tillbaka all den omsorg man har fått. som gör att stressmomenten infinner sig lätt speciellt om man vill avsluta ngt uppdrag så fort som möjligt, för att kunna vara ifred så snart som möjligt.

Men ofta förlänger stressen pinan i det oändliga, då man verkligen får slita ihop för brödfödan för att kompensera för de fel man gör.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 1 dag sedan #1245400 av Miika
Jag tror det är ingen bra idé att skaffa barn när man har en psykossjukdom
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 11 timmar sedan #1245442 av Jocke
Jag bestämde mig tidigt för att inte skaffa barn, kanske därför de flesta av mina relationer inte har fungerat?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 10 timmar sedan #1245450 av Amandara
Jag skulle kunna ta hand om ett barn känslomässigt men har inte energin till att ge ett barn ett bra liv.