Ett liv bortkastat

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 veckor sedan #1239160 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Ett liv bortkastat
Bra skrivet zoidar.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1239161 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv bortkastat
Den här sjukdomen är grym. Ingen utbildning i världen hjälper mot den.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1239163 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Ett liv bortkastat
Bra skrivet zoegas och zoidar.

Det handlar om att inte bry sig om vad andra tycker man kan ändå inte vinna över alla människor på sin sida. Bara att gå på bidrag är du hatad av många.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 4 veckor sedan #1239166 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat

zoegas skrev: Du ska inte tro att det är guld och gröna skogar för andra "normala". Du behöver Buddhism. Livet är ett smörgåsbord precis framför en, man ska bara se det. Att grunna sig på något som kunde varit som du gör kallas för att ruminera. Det är psykiskt ohälsosamt. Ta du tag i det liv du har nu och hitta på saker. Gör något roligt. Ta av smörgåsbordet.

12.000 i månaden och det enda du behöver göra för det är att runka. Ruminera inte och njut. Ta saker från smörgåsbordet.

I disse krisetider kan man ikke bruke opp alt på de livsudugelige. Er egentlig ikke kompetent nok til å hjelpe min demente mor, dessverre. Det kommer garantert til å bli verre. Får besøk av KP på mandag. Det føles som prostitusjon. Buddhisme er liksom hippietankegang, og passer meg dårlig. Kan jeg ikke forsørge meg selv, så kan det være det samme. Kunne startet en youtubekanal om diagnoser, men er så lite fotogen.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1239168 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ett liv bortkastat

Geta skrev: Den här sjukdomen är grym. Ingen utbildning i världen hjälper mot den.

Jeg visste jo det, men gjorde det likevel. På vei hjem fra Uppsala da jeg flyttet hjem tenkte jeg at nå er det over. Skulle ønske behandlerne var ærligere i starten etter at jeg fikk diagnosen.
Mer
4 år 4 veckor sedan - 4 år 4 veckor sedan #1239170 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Ett liv bortkastat
Man kan ändå göra saker för andra även fast du inte jobbar eller är känd och framgångsrik. Det sätter då jag värde på. Att göra saker för andra istället för den egna gloria, glänsa och berömmelse. Till exempel har jag planer på att ge bort mina böcker till bibliotek utan att de behöver betala mig. Typ alla som är snorrika ger ju bort massa pengar till välgörenhet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Maxjohan1983.