Man ska ha fullt upp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1241891 av Fantasio
Idealet är om man mår bra att ha heltidsjobb och familj. Arbeta åtta timmar om dagen och komma hem till en familj, vilken man tar hand om efter bästa förmåga.

Med partner och barn har man alltid saker att göra. Är man ensamstående utan intressen blir det lätt att man hänfaller åt grubblerier och det mår man inte bra av i längden.

Kompisen är liksom jag ensamstående och han var hemma hos mig på en snabbvisit förut, han kände sig ensam.

Hjärnan kräver rikligt med stimuli. Generation efter generation har mejslat fram nutidsmänniskan. Får den inte nog med intryck blir det helfel, man blir ett original.

Jag trivs med att ej ha arbete, men det är för att jag ej har ork med det. Jag skulle vilja göra något konstruktivt och inte bara sitta och glo.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241893 av memphis
Svar från memphis i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag tycker jag har ganska fullt upp, och jag har aldrig tråkigt. Där skiljer vi oss åt Fantasio, fast jag tror att du är min andliga kusin.


Jag vaknar på morgonen och går ut med hunden. Sen när vi kommit in ger jag först henne frukost, sen gör jag min egen frukost. Ser på nyheterna. Sen gör jag mig i ordning för dagen, och gör bl a Viska och små saker i hemmet på förmiddagen. Jag ringer också eventuella samtal på FM.

Kl 13 går jag ut igen, vanligtvis 1,5 timmes promenad. Vid 15 tiden gör jag middag och äter den, sen är klockan 16,30 och jag ser nyheterna vid 17.

Sen brukar jag sysselsätta mig med något, t ex städning, läsning eller internet fram till kl 19. Vid 19 går vi ut den sista riktiga promenaden, tar ca 25 minuter.

Sen är det kväll. Jag ser på tv och internet, eller gör något annat fram till 22. Då släpper jag ut hunden på gräsmattan för att kissa en sista gång. Sen är det sängen och godnatt.

Alla dagar ser likadana ut, förutom att jag vissa dagar har 2 hundar i stället för en. Jag tycker aldrig att jag har tråkigt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1241894 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Man ska ha fullt upp
Bra att du har att göra. Själv grubblar jag för mycket och vet så väl att jag får för mig saker som inte stämmer.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241895 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag är ego depleted

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 11 månader sedan #1241917 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag har mest tråkigt när jag mår lite dåligt. Jag har rätt fullt upp utifrån vad jag orkar. När jag har tråkigt är när jag inte riktigt orkar hitta på något. Man kan alltid diska typ, men mår jag lite tjyvens vill jag inte göra sånt. Igår var en riktigt rolig dag med promenad vid Vättern med Loppan som kom hem efter några dagar med morsan, montera och inreda bokhylla som blev skitbra - nu kan jag se vad jag har för böcker. Och så tvättade jag. Älskar att ha fräscha kläder.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241963 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Man ska ha fullt upp
Jag har nästan fullt upp med olika saker, men nu i coronatider tar jag det lugnare och försöker undvika stress.