Rökning

Mer
10 apr 2020 10:35 #1243847 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Rökning
Jag slutade röka med snus, försök fantasio med att enbart hålla dig till snus, känner du röksug ta en snus istället.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 apr 2020 11:00 #1243853 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rökning

Fantasio skrev: En toppenlåt! Just nu är jag bara småsugen på ett bloss. Jag kämpar på en minut i taget. Låten du la upp, Geta, passar på min Facebooksida.

Mer
10 apr 2020 11:32 #1243877 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rökning

Fantasio skrev: Bra, Rrusheflower. Om man som storrökare helt plötsligt drar ned på rökningen, kan man få ökade symptom på sjukdomen då?

Fantasio,
Om du slutar röka kan din dos av Clozapine och Olanzapin behöva sänkas. Rökning ökar nedbrytningen av dessa läkemedel.

Mer
10 apr 2020 11:32 - 10 apr 2020 11:33 #1243879 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rökning
Jag har bara rökt marijuana ett kort tag i Thailand Krabi för 25 år sen. Aldrig vanliga cigaretter. Tyckte det var läskigt att dra ner röken i lungorna och känna att den verkligen påverkade. Aldrig rökt ett bloss sen dess. Jag kommer från idrotten med konditionsidrott och där är rökning så sjukt kontraproduktivt. Man vill ha hög syreupptagningsförmåga och koldioxiden (?) Som blir vid rökningen sätter sig på järnatomerna istället för syre. Direkt konditionsnedsättande. Men alkohol kan man dricka som idrottare, och snusa.
Senast ändrad: 10 apr 2020 11:33 av Amandara.

Mer
10 apr 2020 11:41 #1243889 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Rökning
Blant fotballspillere før i tiden var det et skremmende høyt alkoholkonsum og voldsom festkultur. Fotballspillere har dog blitt veldig mye mer seriøse i sin tilnærming de siste årene, de har nærmet seg annen eliteidrett, selv om det er langt igjen til de treningsmengdene individuelle eliteidrettere har.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 apr 2020 13:07 #1243918 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning
Jag vet inte om jag vågar bli rökfri. Mår så konstigt då. Nu ska jag ta dagens tredje cigarett. Ni som inte röker: börja aldrig.

Mer
10 apr 2020 16:47 - 10 apr 2020 16:49 #1243979 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Rökning
Fantasio, nej jag vet inte om dina symtom men jag tror det är bara bra om du slutar röka. Kanske det är svårare ju längre man rökt.
Senast ändrad: 10 apr 2020 16:49 av Rrusheflower.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 apr 2020 18:22 #1243993 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning
Mamma bara slutade, så var det inte mer med det. Men hon är stark och jag är klen. Jag har fått i mig tretton cigg idag o det är ju mindre bra.

Sidan laddades på: 0.204 sekunder