Intelligent

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1255148 av Fantasio
Intelligent skapades av Fantasio
Jag har alltid varit en särling, det är för att jag inte passar in någonstans, vanligt folk har jag aldrig ödslat tid eller möda på. På mönstringen ville de ha mig som telegrafist, men jag valde en kortare utbildning på närmare håll; E-signalist på I4. Att bli en vanlig skyttesoldat hade varit ett hån mot min intelligens.

Jag kan hålla igång diskussioner om allt från fotboll till kvantfysik. Jag kan det mesta, min hjärna är som en blöt svamp som suger i sig allt jag ställs inför. Jag vill hela tiden veta mer. "Efter a kommer b". Vanligt folk låter sig nöja med det. Men jag vill veta vad som kommer efter b. Och vad som kommer efter det.

Jag har ingen motivation eller några mål, men jag amuseras av info och data om precis allt. Det innebär att jag ej gjort något av min höga intelligens. Hög intelligens är bra, men når man mina höjder blir det bara besvär. Lagom är bäst.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255150 av Geta
Svar från Geta i ämnet Intelligent
Hur kommer det sig då att du har så tråkigt. Med din intelligens borde du kunna roa dig själv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1255151 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Intelligent
Tycker du? Du är över snittet, Geta. Var glad över det och var glad att du inte ligger för högt, det blir bara bekymmer.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255156 av memphis
Svar från memphis i ämnet Intelligent
Jag har inget bevis på att jag är intelligent, men känner att jag klarar mig bra på den intelligens jag fick. Däremot har jag blivit lite långsammare i och med medicineringen. Det går inte lika fort längre. Men mina slutsatser är det fortfarande inget fel på. Jag tycker att intelligens är en sån sak som ökar med åldern. Det finns inget tak, utan intelligensen utvecklas hela livet. Man är som intelligentast när man dör.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1255161 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Intelligent
Bra skrivet. "You don't have to be old to be wise" sjöng Judas Priest. Vishet tror jag kommer med åldern.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255164 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Intelligent
Jag fick 8 ac 9 möjliga på mönstringen. Nyfiken är mitt favoritord.