Intelligent

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1255417 av Richard
Svar från Richard i ämnet Intelligent
Ibland känner man att man vill hitta på nått riktigt smart! Men det mesta är inte tillåtet, så istället lyssnar jag på deckare om typ seriemördare (just nu Krucifixmördaren, av Chris Carter), o man tänker; -Man kanske skulle bli en seriemördare, eftersom man kan ju inte bli polis!? Typ att göra det så brutalt som möjligt o typ lämna en ledtråd vid varje brottsplats? Så får man hitta på nått motiv som kopplar ihop alla mordoffren! Nä, jag tror inte jag skulle kunna skada nån...

Jag har inte ens sett en död i verkligheten. Jag ville inte ens titta på bilder på min morbror när han var död.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1255422 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Intelligent
När jag var vid mönstringen fick jag tala med en kvinnlig psykolog, det syntes på henne att hon ville säga den. jag sade det behövs inte. Blev placerad som underbefäls utbildning, det kunde jag inte neka, men om jag skulle gå som elev till kompanibefäl alltså en högre utbildning och då bli plutonbefäl kunde jag nekat, vet med mig om att ha ett bra huvud därför jag säger om min IQ fullt tillräckligt som Rolls Royce om motorstyrkan fullt tillräckligt

Richard skrev: Ibland känner man att man vill hitta på nått riktigt smart! Men det mesta är inte tillåtet, så istället lyssnar jag på deckare om typ seriemördare (just nu Krucifixmördaren, av Chris Carter), o man tänker; -Man kanske skulle bli en seriemördare, eftersom man kan ju inte bli polis!? Typ att göra det så brutalt som möjligt o typ lämna en ledtråd vid varje brottsplats? Så får man hitta på nått motiv som kopplar ihop alla mordoffren! Nä, jag tror inte jag skulle kunna skada nån...

Jag har inte ens sett en död i verkligheten. Jag ville inte ens titta på bilder på min morbror när han var död.

Förr hade Katolska präster ett krucifix hängande på bröstet och krucifixet innehöll en dolk de tog loss den och gjorde den direkt till ett vapen, de fällde ut på bägge sidor om så de låg vågrätt mot dolken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255501 av memphis
Svar från memphis i ämnet Intelligent
Jag tycker det är intressant med intelligens hos djur. Verkar som om sociala djur (som apor, människor, hunddjur, fåglar, delfiner, elefanter hästar) är intelligentare än andra djur.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1255503 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Intelligent
I allt detta ibland får man inte glömma sin instinkt i förnufthärvan. Nästan varenda art av som fåglar, däggdjur och vissa vattendjur försvarar sina barn mot hot. Det är ett tecken på intelligens.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255563 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Intelligent

Pimed skrev: I allt detta ibland får man inte glömma sin instinkt i förnufthärvan. Nästan varenda art av som fåglar, däggdjur och vissa vattendjur försvarar sina barn mot hot. Det är ett tecken på intelligens.



Många bönder har gått i mellan kon och kalven, kon stångar ihjäl dem.

Likadant med vilda djur ta fasta på det om ni ser en unge till ett vilt djur och ni inte ser mamman till ungen är enda rådet jag kan ge er är, spring

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1255652 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Intelligent
Förr var det så att vid mönstringen hamnade de intelligentaste på Försvarets tolkskola eller som kryptörer. Känner att par läkare som gått på tolkskolan.