Intelligent

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1255195 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Intelligent
intelligent TROR JAG MAN KAN VARA PÅ OLIKA SÄTT PRECIS SOM MED NÅTT ANNAT, MIN SAMBO OCH JAG ÄR INTILLIGENTA PÅ OLIKA VIS MEN VI NÅR VARANDRA I SAMFÖRSTÅND. TROR OCKSÅ VISHET KOMMER MED ÅLDERN, DU KAN JU INTE FÖDAS SOM FULLÄRD DÅ SKULLE INTE FINNAS NÅT ATT UPPTÄCKA, INGEN UTMANING OCH DET SKULLE BLI GANSKA TRÅKIGT I LÄNGDEN, DET ÄR SOM EVA OCH ADAM MED ÄPPLET, INGEN MÅR BRA AV ATT VETA FÖR MYCKET OM ALLT, SMÅ DOSER AV NÅGOT OCH DESTO MER AV NÅGOT ANNAT. TILL DIG FANTASIO, DU HAR NOG INTE HITTAT DEN GRUPP DU HÖR HEMMA I , JAG SJÄLV BÖRJAR GÖRA DET JUST NU, BITAR BÖRJAR JAG FINNA, MEN ÄN HAR JAG INTE SLUTET CIRKELN OCH NÅTT ÄNDA FRAM MEN JAG ÄR PÅ VÄG SEN KAN DÖRRAR BEHÖVAS ÖPPNAS SOM JAG INTE KAN SE ÄNNU MEN SOM JAG KAN BÖRJA SE LITE LÄNGRE FRAM. TROR DET KAN VARA LITE SÅ FÖR DIG OCKSÅ FANTASI, TROR DU SÖKER SVAR FRÅN ANDRA SIDAN OM ATT DÖDEN INTE FÖR EVIGT, DEN ÄR INTE FÖR EVIGT FANTASIO. DET FINNS EN VÄRLD BORTOM OSS, DIT KOMMER VI ALLA.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1255198 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Intelligent
Den enda kompis jag har kvar (förutom två fd arbetskamrater) är rätt klipsk och han vet om det, då han skulle göra Mensas iq-test. Gissar att han misslyckades, annars hade han berättat om sin triumf. Men att han en intelligenskvot på >120 duger gott. Det är där man ska ligga för att passa och smälta in.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255200 av Geta
Svar från Geta i ämnet Intelligent
Ja, IQ runt 120 ska vara perfekt för att smälta in.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1255201 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Intelligent
Var har du hört det? Det stämmer faktiskt.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255205 av Geta
Svar från Geta i ämnet Intelligent
Jag, har läst det någonstans.
Mer
3 år 10 månader sedan #1255210 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Intelligent
Jocke, jag slog upp Intelligens: i dagligt tal detsamma som förstånd, skarpsinne, begåvning eller tankeförmåga.

Har läst någonstans att intelligens mäts på vilken reaktion man får av viss stimulans. T ex så är en bil med tjuvlarm mer intelligent än en vanlig: tjuvlarmet tjuter om man sparkar på den.

Fantasio,
min analys av dig ger inte samma resultat som din. Tror inte du har så hög intelligens att det är grundproblemet. Kanske jämför du dig med förståndshandikappade med ovanlig låg IQ och då har du den dubbla, men det är inte högt. Han som kallade sig Alternativ på Viska var nog så intelligent att det störde honom att han inte hittade någon som förstod, och såg, vad han såg. Han blev då otrevlig. Det problemet har inte du, Fantasio. Du är alltid trevlig i sättet.
Min analys blir att du är grandios och överskattar dina förmågor. Omgivningen vill inte ge dig den credit du önskar, för de är inte imponerade av vad du visar. Då reagerar du med att bli mer grandios. Det skulle jag också göra. Sanningen är inte rolig - att röster och såna förmågor bara vilseleder. Ytterst sällan har de rätt eller ger något mervärde.
Vad ska man då göra? En del säger att man ska kliva av den höga hästen man sitter på. De förstår inte att hästen är så hög att man skulle slå sig gul och blå om man försökte. Nä, man måste tagga ner i omgångar. Så pass små steg nedåt att man inte blir deprimerad och självmordsbenägen. Inse att man duger som man är. Man måste inte vara en supermänniska för att duga!

Prata inte med hat i munnen!