Nervös för blodprov

Mer
3 år 10 månader sedan #1258800 av Pysen_87
Gud var jag är nervös!

var och lämnade sockerprover, fick svar idag att sockret var något högt, men inte diabetes farligt.

Ska in i nästa vecka och lämna fler blodprover, samt pissprov.

Undrar verkligen vad som är felet på mig nu?!

Lite bakgrundsfakta, har ramlat ihop 7 gånger på 1 och en halv månad. Vilket skrämt slag på alla i min närhet.

Jag hatar blodprov! Det var en jäkla långt labb beställning! URK

Är bara jobbigt att ta de vanliga månads sticket
Mer
3 år 10 månader sedan #1258804 av memphis
Svar från memphis i ämnet Nervös för blodprov
Blodprov känns bättre än injektion iaf. Det går ju ganska fort också. Det går nog bra!
Mer
3 år 10 månader sedan #1258805 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nervös för blodprov
Förut bekom mig inte blodprover i armvecket men nu tycker jag att de sticker lite hejsan svejsan. Det blir utgjutning av blodet varje gång. Trots att jag är lättstucken.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258806 av Pysen_87
Svar från Pysen_87 i ämnet Nervös för blodprov
Jag tar hellre en injektion! (fick på risperdal consta för ett antal år sen)
Mer
3 år 10 månader sedan #1258807 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nervös för blodprov
Den gamla skolans blodprov gjorde ibland riktigt ont, men nu när nålarna är så tunna så är ett myggbett värre!
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1258811 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nervös för blodprov
För blodsockret ett stick i fingret. Om du skall mäta långtidssockret då gäller förmodligen armbågsvecket. inget farligt om det är labbpersonal, eller operationssköterska samt på överhanden där är det som tunnast, vilket de vet, det gör inte ont om det är van personal. En som lär sig och är ovan kan gräva med nålen, då gör det ont

Om långtidssockret det är det viktigaste inte det just nu, utan på längre sikt dvs långtidssockret är det bra är det inget att oroa sig för. Tror det är 5,7 som är godkänt, men rusar det upp och blir tvåsiffrigt då bör de kolla upp det och det tas prover i rad ett par dagar efter varandra

Jag är lätt att sticka i vilken arm som helst stasar de sväller de upp och det är då skitlätt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.