Vikt?

Mer
14 jun 2020 19:52 #1261069 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vikt?
När jag var bodybuilder skulle man väga tresiffrigt.

Extreme situations demands extreme messures! ✟

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
15 jun 2020 09:54 #1261123 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vikt?
Jag vägde mig i går och jag har gått upp 6 kg. Deppigt.

• 1Dave
  • 1Dave Profilbild
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
15 jun 2020 10:01 - 15 jun 2020 10:03 #1261124 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vikt?
Vägde 115 kg när jag var som tyngst runt 2010. Fick ett ryck då och gick ner till 75 kg.
Sen har inläggning och Zyprexa/Mirtazapin gjort att jag lagt på mig igen. Svårt att komma ner till 75-80 och hålla vikten.

Skulle vilja testa att trappa ut Mirtan men sover dåligt utan den tyvärr.

/Dave
Senast ändrad: 15 jun 2020 10:03 av 1Dave.

Mer
16 jun 2020 10:44 #1261360 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vikt?
När jag promenerade 2 timmar per dag gick jag ner 10 kilo på två månader.

• krokus
  • krokus Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
18 jun 2020 16:02 #1261978 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vikt?
När jag tog Invega gick jag upp 8kg på 2-3 veckor. Jag slutade med Invegatramset på eget bevåg, läkaren var inte nöjd. Då höjdes istället dosen på Abilify och jag har ingen aning om varför det inte gjordes från början. Vissa borde inte få jobba med människor.

Som mest har jag vägt strax under 80kg. Nu väger jag strax under 73kg. Förresten är jag skithungrig nu, men försöker låta bli att tänka på det. Viska får mig att tänka på annat ett tag. Mitt BMI är runt 25.

Jag är fysiskt aktiv men har ändå svårt att gå ned i vikt. Det beror nog på att jag äter för mycket. Eller för lite? Jag skulle behöva hjälp, men min psykiater bryr sig inte. En remiss till dietist? Nä, tydligen inte.

Mer
19 jun 2020 06:50 #1262086 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vikt?
Kroppen försöker behålla vikten därför svårt gå ner. Långsam viktnedgång bäst. Öka motion och äta lite mindre

• krokus
  • krokus Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
19 jun 2020 12:54 #1262156 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vikt?
Admin,
Vet inte om det var mig du syftar på? Men jag motionerar i stort sett dagligen. Promenerar dagligen med hunden och tränar på gymmet ofta. Det är maten som är problemet i mitt fall. :?

Mer
19 jun 2020 15:11 - 19 jun 2020 15:12 #1262189 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vikt?

krokus skrev: När jag tog Invega gick jag upp 8kg på 2-3 veckor. Jag slutade med Invegatramset på eget bevåg, läkaren var inte nöjd. Då höjdes istället dosen på Abilify och jag har ingen aning om varför det inte gjordes från början. Vissa borde inte få jobba med människor.

Som mest har jag vägt strax under 80kg. Nu väger jag strax under 73kg. Förresten är jag skithungrig nu, men försöker låta bli att tänka på det. Viska får mig att tänka på annat ett tag. Mitt BMI är runt 25.

Jag är fysiskt aktiv men har ändå svårt att gå ned i vikt. Det beror nog på att jag äter för mycket. Eller för lite? Jag skulle behöva hjälp, men min psykiater bryr sig inte. En remiss till dietist? Nä, tydligen inte.

Kanske stenålderskost kan vara till hjälp Krokus? Själv gått ner 2,5kg sen jag började utan räkna kalorier.

Extreme situations demands extreme messures! ✟

Senast ändrad: 19 jun 2020 15:12 av Zoidar.

Sidan laddades på: 0.901 sekunder