Ska jag betala 27 kr för 2,21 km (4 min) på bussen?

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261223 av Richard
Nu i coronatider så får man inte gå in genom framdörrarna på bussen. Imorgon hade jag tänkt åka 2,21 km med bussen o det skulle kosta 27 kr. Det tar 4 minuter! Man går in genom bakdörren o blippar sin biljett, sitt månadskort eller vad man nu har. 27 kronor känns som ett riktigt rövarpris för drygt 2 km, så nu funderar jag på att planka! Jag har plankat samma sträcka 3 ggr tidigare, fast åt motsatt håll! Då är det bara från ytterkanten i stan in till centrum. Men om jag nu går på i centrum, o tar buss 506 (mot Helsingborg) eller buss 514 (mot Åstorp), så kanske de tror att jag plankar ända till Helsingborg eller Åstorp! Jag ska ändå bara till ytterkanten av stan!

Baaah...
Nu efter att ha skrivit denna uppsats kom jag på att det är ju inte så farligt att gå sträckan...

Men hade ni betalat 27 kr för 2 km på 4 min?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261224 av memphis
Nej, jag hade definitivt använt apostlahästarna. 2 km är ingenting att gå!
Mer
3 år 10 månader sedan #1261227 av Fantasio
Jag utnyttjar inte lokaltrafiken. Jag går dit jag ska.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261228 av Maxjohan1983
Här kostar det 20 kronor med en timmes övergång. Du kan se hur vädret blir. Idag gick jag till affären tre kilometer i det fina vädret. Men tog bussen hem. Anledningen att jag tar bussen hem är att maten väger en del och om jag går med tunga matkassar en längre sträcka, då får jag ont i ryggen.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261230 av Geta
27 kr är ingen hög summa för biljetten på lokalbussen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261233 av Maxjohan1983
Det finns dem här i krokarna som kliver på utanför min bostad och hoppar av vid nästa hållplats. Det är typ 500 m...

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln