När välfärdsstaten försvinner

• Kvark
  • Kvark Profilbild Författare till inlägg
  • Silvermedlem
  • Silvermedlem
Mer
16 jun 2020 13:20 #1261407 av Kvark
Milton Friedman sa redan på 70-talet att man inte kan kombinera fri invandring med en välfärdsstat. Man måste välja. I Sverige har vi de senaste decennierna i princip valt fri invandring.

När välfärdsstaten försvinner finns det bland annat ingen sjukersättning att tillgå.
Vi får bli tiggare eller så får våra anhöriga försörja oss.
Gnälla kan vi inte göra för då blir vi kallade rasister, nazister och fascister.

Notera att majoriteten egentligen inte har något att förlora på att välfärdsstaten försvinner. Majoriteten är fullt frisk och har ett arbete att gå till.

Nu kommer välfärdsstaten inte försvinna över en natt utan det blir en långsam process.
Men jag undrar ändå hur ni ser på att välfärdsstaten försvinner?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
16 jun 2020 13:33 #1261413 av Geta
Svar från Geta i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Ser inga tecken på det ännu. Men en stor grupp invandrare som inte försörjer sig själva blir en påfrestning i Sverige. Alexander Bard har råkat i blåsväder, när han framförde att svarta personer i större grad skulle försörja sig själva istället för att gå på socialbidrag. Med anledning av Black lives matter- BLM.

Mer
16 jun 2020 14:01 #1261416 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet När välfärdsstaten försvinner

Svartsynen vittnade för sig själv. Ty precis som i Asterix verkade Barden bli lite bunden i slutet av händelsen.

En Asterisk över Obeliskernas bananflugor sa Obelix som redan som lite badat i trolldrycken och därmed inte fick komma åt den klunkarerollen.

Mer
16 jun 2020 14:56 #1261429 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Då har jag inget annat val än att bli kriminell.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
16 jun 2020 15:05 #1261432 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Välfärdsstaten kommer inte att försvinna. Den är en organism som förökar sig själv och per automatik blir större och större. Visst, de flesta kanske jobbar, men de får också bidrag. Över barnfamiljerna regnar det manna och nya bidrag droppar in flera ggr om året. Sverige har en av de högsta skatterna i världen och de verkar som om folk inte förstår kopplingen mellan skatter och bidrag. Först ska vi betala in bortåt hälften av vår inkomst i skatt, sedan ska vi ansöka om att få tillbaka pengarna som då kallas för bidrag. Fördelningspolitik kallas det för.

Svenska politiker älskar svaghet och offer eftersom dessa utgör sinnebilden till varför välfärdsstaten behövs. Fast egentligen skiter man i mormor Selma på äldreboendet som drabbas av corona och dör. Hon hade ändå slutat att vara produktiv och förvandlats till en ovälkommen extrakostnad.

Invandrare behövs eftersom de utgör en bas för välfärdsstatens fortsatta existens.

Mer
16 jun 2020 15:33 #1261439 av Geta
Svar från Geta i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Gamla mormor på äldreboendet har inte kunnat andas, för hon fick ingen syrgas. Hon fick morfin och palliativ vård.

Mer
16 jun 2020 15:34 - 16 jun 2020 15:36 #1261440 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Snarare att vi går mot kommunism. Alla fall i USA. Hur många stimulus checks som de skriver ut där till folk och företag. Helt otroligt. Nu ett nytt på "endast" $750 miljarder. Globalister styr i USA. Och jag gillar verkligen inte George Soros...

Som någon på Flashback skrev. USA har gått fullt sosse!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Senast ändrad: 16 jun 2020 15:36 av Maxjohan1983.

Mer
16 jun 2020 15:35 #1261441 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När välfärdsstaten försvinner
Jag dör samtidigt med välfärds staten, om inte får jag själv se till att få mat jag blir en vandrare som äter vad finns för mat, om inte dör jag av svält

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
När man försvinner2fredag, 17 juni 2005
Närminnet1torsdag, 18 juni 2009
När symtomen ökar mycket hastigt. . .1torsdag, 07 Maj 2015
När debuterade dina psykiska besvär?1tisdag, 06 september 2005
När har man diabetes?1torsdag, 26 november 2009
Sidan laddades på: 0.239 sekunder