När välfärdsstaten försvinner

Mer
3 år 9 månader sedan #1261632 av IngeF
Innvandrere har i det minste et teoretisk potensial til å bli produktive. Det er verre med defekte barn. Men det er på et vis en avsporing å redusere storstilt islamsk innvandring til et rent økonomisk spørsmål.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261677 av Admin1
Det positiva med Coronakrisen är att många går på bidrag nu. Företag, branscher, arbetslösa mm. Vi är inte ensamma längre utan nu får folk bidrag, som tyckte det var onödigt tidigare med bidrag.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261715 av Cosmos
Det var bland de dummaste jag läst. Ju fler som går på bidrag desto mer ansträngd blir statskassan och konsekvensen blir neddragningar och sämre service, minskande ersättningsnivåer, arbetslöshet och allmän stress hos befolkningen.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1261733 av Richard
Då startar jag ett högerkonservativt parti, o det ska heta: Lyrica-partiet!

Fri tillgång till Lyrica o Pregabalin till folket!
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261753 av IngeF

Cosmos skrev: Det var bland de dummaste jag läst. Ju fler som går på bidrag desto mer ansträngd blir statskassan och konsekvensen blir neddragningar och sämre service, minskande ersättningsnivåer, arbetslöshet och allmän stress hos befolkningen.

Admin har et poeng i den forstand at velferdsstaten også gjelder permitterte og andre som ikke er livsudugelige kronikere utenfor arbeidsmarkedet. I USA gjelder primært sosialisme for storkapitalen som er for stor til feile. Hadde markedet fått virke, ville amerikansk bilindustri vært utradert for noen år tilbake.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1261803 av Richard
Majoriteten av folket är får!

Last edit: 3 år 9 månader sedan by Richard.