När välfärdsstaten försvinner

Mer
3 år 9 månader sedan #1261810 av memphis
Jag har läst nånstans att det inte är bra med demokrati, eftersom det bara är ca 15 procent av befolkningen som kan göra ett intelligent val. Minns inte vem som sade detta. Men det var en berömd filosof.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261811 av Richard
Det är ju det som är farligt! Folk går runt som hjärndöda zombies o snappar bara upp SVT's nyheter!
www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-e...a-era-partisympatier

Man bör kolla t.ex Fria Tider o Samhällsnytt, samt t.ex ECT o Arbetaren o sen bilda sig en egen uppfattning!

Aftonbladet, oberoende socialdemokratisk
Expressen, oberoende liberal

Tss....
Mer
3 år 9 månader sedan #1261812 av Geta
Men diktatorer som har funnits verkar inte ha varit så kloka.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261814 av IngeF

memphis skrev: Jag har läst nånstans att det inte är bra med demokrati, eftersom det bara är ca 15 procent av befolkningen som kan göra ett intelligent val. Minns inte vem som sade detta. Men det var en berömd filosof.

Det følger ingen krav på å holde seg orientert med stemmeretten. Platon var jo demokrati motstander.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261817 av IngeF

memphis skrev: Jag har läst nånstans att det inte är bra med demokrati, eftersom det bara är ca 15 procent av befolkningen som kan göra ett intelligent val. Minns inte vem som sade detta. Men det var en berömd filosof.

Det følger ingen krav på å holde seg orientert med stemmeretten. Platon var jo demokrati-motstander.
Mer
3 år 9 månader sedan #1261818 av Geta
Regeringen följer inte alltid folkets vilja.