Det ändliga livet

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 10 månader sedan #1261600 av Cosmos
Ikväll nåddes jag av den sorgliga nyheten att en vän till mig gått bort. Det var väntat men beskedet väcker ändå smärta och sorg.
radda minnen sköljer igenom huvudet och det känns ofattbart att denna människa inte längre finns kvar .
.
Han blev 54 år. Vilket slöseri. En ung man som borde stått på topp i livet. Men sjukdomen ville något annat och tog långsamt död på honom.

Så länge vi är barn, tonåringar och unga vuxna är livet oändligt. Visserligen gick min mormor bort när jag var 17 år men döden fanns ändå inte som en realitet.

När jag blivit 24 slog vissheten ner som en bomb. Jag skulle dö en dag! Paniken grep tag i mig och jag gick in i en grå dimma av renodlad dödsångest. Året efter insjuknade jag i psykos. Min vän som alltså dog igår, brukade säga att det är vissheten om livets ändlighet som gör oss vansinniga. De flesta hamnar i en någorlunda acceptans över livets villkor men är man lite skör fungerar det inte.

Hur tänker ni?
Mer
3 år 10 månader sedan #1261601 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Det ändliga livet
Beklagar Cosmos!

Jag har bara haft en kort tid i mitt liv då jag inte trodde på en fortsättning.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan #1261602 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det ändliga livet
Det var tråkigt att höra, Cosmos. Själv tror jag att livet är oändligt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261603 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det ändliga livet
Beklagar verkligen Cosmos! Att mista en god vän är svårt! Men alla möter vi döden. Svårt, men det är sanningen. Det vet du redan! Hoppas du mår bättre snart! Styrkekramar!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261615 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Det ändliga livet
Mysteriet för mig är att hålla fast vid Jesus Kristus. Evig Fader också tror jag man menar.

Fadern och jag är ett säger ju Jesus.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1261619 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det ändliga livet
Du kan inte mena på fullaste allvar det som du skriver! Varifrån får du att "Jesus har sagt att du är ett med Gud"?