Det ändliga livet

Mer
3 år 10 månader sedan #1261629 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Det ändliga livet
Då tror jag att du är mer än medial.

Jag tror att Jesusbilder och sådant är en ”underpant” på vad det nu står i Ef. 1.

Så Gud gör sig helig eller häftig, där det för mig är en stackars drug addict som sade ja till sådant, som kämpade, och inte litet, för sin frälsning. Han var häftig, annars tror jag att ”om Jag är Helig, så skall ni vara Heliga”.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1261641 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Det ändliga livet
Jag skulle kunna hoppas om frälsning. Om jag ville ha det, men jag vill inte ha frälsning. Men vem vet jag kanske tappar greppet och blir helt jävla galen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261643 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det ändliga livet
Då jag var ung ville jag dö. Orkade inte med livet. Idag får döden gärna vänta ett tag. Men döden har kommit närmare nu i Corona-tider.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 10 månader sedan #1261649 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det ändliga livet
Jag såg Jonas ,Gardells show på TV i helgen och han framförde bl a en sång om döden, "Låt mig leva lite till". Vi kämpar egentligen mot döden varje dag men slutligen besegrar den oss. Ibland är det svårt att se meningen med att vi lever. Himmelriket tror jag inte på, hellre då en sällsam resa uti universum.
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1261654 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Det ändliga livet
Ja, vad ska man säga? :tänk

Alla ska vi gå samma väg - så släpp prestigen och inse att vi inte tar med oss något när vi dör.

"To dust we shall return....."
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261663 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Det ändliga livet
Jag är osäker på hur sanningen kämpar för mig.

Någon försökte ta livet av mig, sedan jag flyttade från förra kommunen. Föll helt handlöst, men överlevde.

Jag själv tror att mitt högmod för att jag lyckades med någonting i livet var farligt när jag kom åter till barndomstrakter.

Jag måste ha ödmjukhet när jag möter tävlingsinstinkt i människor.

Mästaren förstår jag inte. Jesusord avslöjar att han dog för mig medan jag fortfarande var syndare. För jag skriver heller inte en syndaförteckning. En del har jag bekänt här på Viska.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.