jag blir helt ärligt - väldigt fundersam!

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261780 av Lelle
det står i papperna när adoptionen pågick att jag kom till institution 8 mars 1995. Den 19 juli 1996 möttes vi för första gången och pappa hade filmkamera.

Jag gick inte helt spikrakt bra då, jag kunde gå och gick runt men sedan ramlade jag baklänges. Gick inte helt perfekt alltså. När jag inte fick en leksak lade jag mig på rygg på golvet och dunkade huvudet i golvet. Väldigt små barn gör sånt.

Dessutom finns det ett fällt bredvid födelsedatum fältet där man fyller i siffrorna som fungerar som referens till födelsedatumet. Det är siffror alltså som härleder till vilket födelsecertifikat man har. Men i mina papper är fältet lämnat helt tomt! Dom har inte utgått från ett födelsecertifikat troligtvis.
Min bror i sina papper har detta fällt dock ifyllt. Så hos brodern kan man lita på uppgifterna.

Dessutom finns det 1 års vaccin som ges. Ett vaccin som alltid ges när man är 1 år gammal. Min bror fick det 1 år senare efter han föddes. i mitt papper står det att jag fått det, men det gav under september 1995. Detta kan vara en viktig sak, det vekar betytt att det födelsedatum som fanns angivet tidigt för mig var under någon dag i september 1994. 1 år senare är september 1995. Och det förekom verkligen inget i juni 1995, som det borde gjort om jag var född 4 juni 1994.

På pappret fyllde de i 4 juni 1994 som födelsedatum. Men kom till institution ändå inte förrän 8 mars 1995?
Det blir för långt glapp. Dessutom gick jag inte helt bra 19 juli 1996, när föräldrarna kom. Det finns på film.

Vi har gått längre än så, och ställt frågan rakt till biologiska pappan, och inte säger han något om 4 juni 1994. Han säger att han inte vet. Om det var 4 juni är jag bombsäker på att han skulle kommit ihåg det. Men detta är inget som kan bekräftas av biologiska pappan!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261782 av Geta
Har du motoriska svårigheter idag?
Mer
3 år 10 månader sedan #1261783 av Lelle
geta, jag har HFA högfungerande autism, så svar ja
Mer
3 år 10 månader sedan #1261784 av Geta
Jag menar hur rör du dig idag?
Mer
3 år 10 månader sedan #1261785 av Lelle
jag rör mig kanske lite annorlunda, men inget som hindrar!
Mer
3 år 10 månader sedan #1261786 av Geta
Barn på rumänska barnhem blev skadade under kommunism tiden. De fick ofta vistas i en spjälsäng hela dagarna.