Boendestöd etc som stjäl

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 8 månader sedan #1265599 av Cosmos
Jag har på flera ställen tjatat om min fina, nästan antika soppterrin som försvann i en flytt. När jag packade till flytten var där två boendestöd som hjälpte till. En av dem beundrade min soppterrin och stod med den i handen. Det var sista gången jag såg den. Men vem är jag att anklaga personalen från kommunen? Jag, ett psykfall som man inte kan tro på.

Sedan jag kom hem efter min sjukhusvistelse i mars har jag haft hemtjänst, från början tre ggr i veckan men nu enbart städning var tredje vecka. Och nu har jag upptäckt att mitt "gummiband" som man tränar med (exklusivt med handtag och allt) är borta. Det låg på tvättmaskinen i badrummet men finns alltså inte kvar där. Men varför sno en sådan grej, rena kleptomanin.

Jag vet inte vad jag ska tro. Och att fråga och anklaga någon från hemtjänsten bär mig verkligen emot.

Har ni med boendestöd någonsin blivit av med grejer?
Mer
3 år 8 månader sedan #1265603 av wasp
Svar från wasp i ämnet Boendestöd etc som stjäl
Haft boendestöd sedan 2006 och aldrig blivit av med någonting. De är hur ärliga som helst!!
Mer
3 år 8 månader sedan #1265611 av Nissegossen
Har hemtjänst, men det försvinner saker för mig också. Mitt pensionärskort försvann innan jag kunde använda det innan jag fyllde 65, då hade jag redan hemtjänst ett halvår före 65, den jag misstänker om han använde det och det blev en kontroll av det åkte han dit. Samt vart tar glas och bestick vägen, man slarvar inte bort sådant?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1265642 av björk
Svar från björk i ämnet Boendestöd etc som stjäl

Cosmos skrev: Jag har på flera ställen tjatat om min fina, nästan antika soppterrin som försvann i en flytt. När jag packade till flytten var där två boendestöd som hjälpte till. En av dem beundrade min soppterrin och stod med den i handen. Det var sista gången jag såg den. Men vem är jag att anklaga personalen från kommunen? Jag, ett psykfall som man inte kan tro på.

Sedan jag kom hem efter min sjukhusvistelse i mars har jag haft hemtjänst, från början tre ggr i veckan men nu enbart städning var tredje vecka. Och nu har jag upptäckt att mitt "gummiband" som man tränar med (exklusivt med handtag och allt) är borta. Det låg på tvättmaskinen i badrummet men finns alltså inte kvar där. Men varför sno en sådan grej, rena kleptomanin.

Jag vet inte vad jag ska tro. Och att fråga och anklaga någon från hemtjänsten bär mig verkligen emot.

Har ni med boendestöd någonsin blivit av med grejer?


>En mobil. 1 lucka till en lampa. Kredit kort.
Ett gult kort i golf. SOm inte kunde återfinnas eller
återställas EN i personalen kläckte 2 ägg gick in
ljudlöst kläckte 2 -3 ägg sen ut. Jag har aldrig
varit med om liknande går in ljudlöst när jag är
i samma lägenhet och kläcker ägg.
Jag har även varit med om SÄPO
agenter som kastar besvärjelse efter
besvärjelse det verkar vara deras signum.
Även folk utan den betäckningen
strör besvärjelser. Sen kopiösa mängder kläder.
Fast det är brukarnas fel. JAg har även blivit
av med en MD. Orange metallic.
Luckan till lampan fann jag senare.
! :groovy
Mer
3 år 8 månader sedan #1265666 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Boendestöd etc som stjäl
Min pappa har haft hemtjänst i några år men jag har inte märkt att något försvunnit. Det man läser om och som kan försvinna är pengar. Billiga saker, som bestick och glas vill nog ingen stjäla.
Mer
3 år 8 månader sedan #1265689 av krokus
Svar från krokus i ämnet Boendestöd etc som stjäl
Cosmos,
Jag hade en boendestödjare som hade sönder ett dricksglas. Det var ett dyrt märkesglas som jag fick i studentpresent.

Hon sa inte ens till mig att glaset gick sönder när hon diskade. Jag fick ingen ekonomisk ersättning heller.

Men vem tror på ett psykfall? :tänk