Vad gör Coronan med ditt välmående och psyke?

Mer
3 år 5 månader sedan #1299126 av Vega
Själv har jag blivit förvärrad på grund av Corona. Jag har älskar att träna på gym och har under de två stora utbrotten i våras och nu gått med en rädsla att de ska stänga ner gym på grund av restriktioner. Har blivit väldigt isolerad, och jag är en person som får mycket energi av att vara aktiv och göra saker, kunna gå på bio och träffa folk. Kunna gå på olika event. Träffar mycket mindre folk nu, och det får mig att må skit. I det stora hela så tror jag att Corona måste ha skapat en enorm stress på många människor med psykiska besvär.

Hur har Corona påverkat dig? Mår du som innan, sämre eller kanske till och med lite bättre?
Mer
3 år 5 månader sedan #1299129 av Cosmos
Jag mår som vanligt. Inte särskilt företagsam men inte heller helt passiv. Har ont i nacke och rygg som vanligt, det är ett gissel. Är nu uppsatt på väntelista för operation. Får se hur många år jag får vänta. Tydligen ligger de långt efter planerade operationer på sjukhusen. Så där har vi en konsekvens som drabbar mig.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1299130 av Geta
Jag mår också som vanligt. Har inget att klaga på. Jag gymmar hemma. Går stavgång. Laddar ner filmer från biblioteket. Läser om mina gamla böcker.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299133 av memphis
Jag lever alltid ett isolerat liv, så för mig gör corona ingen skillnad. Jag träffar min familj som vanligt. Går till VC som vanligt och handlar mat som vanligt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299136 av Geta
Läste någonstans att i Finland mår många bättre under Coronan, för finländare är inte mycket för att mingla.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299137 av memphis
Men Finländare gillar att dansa. Eller det kan vara en fördom men jag var på ett dansställen i Finland en gång. Under corona ordnas inga danser.